🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

انجام ۵۶ هزار و ۱۱۹ مورد نمونه گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۵۶ هزار و ۱۱۹ مورد نمونه‌گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۵۶ هزار و ۱۱۹ مورد نمونه‌گیری کرونا در استان انجام شده است که از این تعداد نتیجه آزمایش ۲۰ هزار و ۹۹۳ مورد مثبت اعلام شده است.

او اضافه کرد: از مجموع نمونه‌های گرفته شده در چهارمحال و بختیاری ۴۷ هزار نمونه از مراجعه‌کنندگان سرپایی و ۹ هزار نمونه‌گیری نیز از موارد بستری بود، تاکنون ۶۵۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

جزایری خاطرنشان کرد: نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور ۴.۸ درصد بوده که این نرخ در این استان ۳.۱ درصد است و ۷۵.۳ درصد بیماران بهبود یافته و ترخیص می‌شوند.

او با اشاره به اینکه بیشتر مرگ و میر‌های ناشی از کرونا مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است اضافه کرد: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اولین و مهم‌ترین بحث تشکیلات بود که این سازوکار در قالب قرارگاه استانی و شهرستانی تشکیل شد.

جزایری تاکید کرد: در مجموع در چهارمحال و بختیاری ۴۰۲ محله شناسایی و سازماندهی شده است، ۴۶۱ تیم مراقبتی، ۱۵۶ تیم نظارتی و ۴۸۰ تیم حمایتی ساماندهی شده و در مجموع ۳۲۹۱ نفر در قالب ۱۰۹۷ تیم فعالیت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در ۱۵۵ محله تیم‌های سه گانه فعالیت اجرایی دارند، اظهار داشت: ۹۲ هزار و ۷۲۷ سفیر سلامت شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز گفت: در استان چهارمحال و بختیاری برخلاف شرایط کشور با ۳ موج بیماری روبرو نبودیم و روند بیماری از ابتدا آهسته و پیوسته همراه با کمی نوسان بود.

مجید شیرانی افزود: آموزش بسیار وسیع از ابتدای شیوع بیماری در استان صورت گرفت برداشت من این است که وقتی به صورت تهاجمی با بیماری برخورد کنیم موفق خواهیم شد.

او تاکید کرد: اگرچه آب و هوای خوب استان چهارمحال و بختیاری و مسافرت‌ها بسیار زیاد به این استان باعث شد در مسیر بیماری نوساناتی ایجاد شو

شیرانی عنوان کرد: پخته‌ترین راهی که برای مقابله با بیماری ارائه شد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است، این طرح از ابتدا باید انجام می‌شد و از اول مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و خود نیز در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت فعال داشته باشند تا بتوان این طرح را به نحو احسن اجرا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت مصمم و با دغدغه انجام شود که این ذهنیت در چهارمحال و بختیاری و در بین مسؤولان این استان به خوبی دیده می‌شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋