🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تمهدیدات لازم برای مقابله با سرمازدگی باغات

کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از باغداران خواست تمهدیدات لازم برای مقابله با سرمازدگی باغات خود در شب‌های سرد زمستان که دمای هوا زیر صفر می‌رود، را بیاندیشند.

به گزارش گروه استان های اخبار  از کرمانشاه ؛ خسرو زره‌گر کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به شروع سرما‌های معمول شب‌های زمستانی، گفت : توصیه می‌شود باغداران به ویژه صاحبان باغ‌های تازه احداث با استفاده از گونی‌های غیرپلاستیکی که بافت زنده دارند، تنه نهال‌ها را پوشانده و از سرمازدگی آن‌ها جلوگیری کنند.

او با بیان اینکه استفاده از گونی‌های پلاستیکی برای محافظت باغات میوه در برابر سرما توصیه نمی‌شود، گفت : این گونی‌ها نه فقط هیچ کمکی به جلوگیری از سرمازدگی درخت نکرده، بلکه حتی سرمای هوا را تشدید می‌کنند.

کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به باغدارانی که باغ‌های هسته دار مثل گیلاس، آلبالو، زردآلو، شلیل و .. دارند، افزود: تاج درختان میوه را با در نظر گرفتن منافذی برای تهویه هوا نایلون پیچ کنند.

زره گر استفاده از بخاری پلار یا سوزاندن کاه و کلش را در شب‌های سرد زمستانی در باغات به باغداران توصیه کرد و افزود: دانسیته کاه و کلش بالا بوده، لذا گرمای تولیدی حاصل از سوختن آن‌ها در سطح باغ باقیمانده و می‌تواند در حفاظت از باغات در برابر سرما مفید باشد.

زره گر سوزاندن لاستیک در باغات برای تعدیل دمای هوا را به هیچ عنوان مناسب ندانست و ادامه داد: از نظر علمی سوزاندن لاستیک در باغات به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا دانسیته دود ناشی از سوختن لاستیک پایین بوده و به همین دلیل دود ناشی از آن به سرعت بالا رفته و در فضای باغ نمی‌ماند.

زره گر گفت: زارعانی که امکان محلول پاشی اراضی خود را داشته باشند، می‌توانند با استفاده از محلول‌های حاوی پتاسیم مقاومت گیاهان کشت شده در اراضی خود را بالا ببرند.

او به دامداران، مرغداران و گلخانه داران هم توصیه کرد، پس از اطمینان از بسته بودن دریچه‌های تهویه هوا، نسبت به کنترل مداوم سیستم گرمایشی سالن‌ها در فصل سرد سال اقدام کنند .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋