🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نزاع و درگیری های فردی، اولویت اول جرائم، آسیب ها و مسائل اجتماعی

سرهنگ یاسمی گفت:براساس پیمایش‌ها، مطالعات و برآورد‌های اجتماعی در حوزه انتظامی، نزاع و درگیری‌های فردی، اولویت اول جرائم، آسیب‌ها و مسائل اجتماعی در سطح استان ایلام است.

سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در گفت گو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از ایلام  ؛ گفت:بیش از ۱۰ هزار پرونده در این حوزه تشکیل شده است.

سرهنگ فرزاد یاسمی اظهار کرد: اعمال پرخاشگرانه از جمله نزاع و درگیری، فرآورده‌ای اجتماعی است که با الهام از عامل‌های متعدد اجتماعی درعرصه‌های گوناگون کنش اجتماعی جلوه گر می‌شود.

او افزود: زمینه بسیاری از آسیب پذیری‌های فردی از جمله نزاع و درگیری ناشی از پایین بودن آستانه صبر و تحمل، عدم مهارت و توانایی فرد در نحوه حرف زدن و نیز ارائه راهکار‌ها و عدم پاسخ منطقی به طرف مقابل و به طور کلی رفتار‌ها و واکنش‌هایی است که فرد ممکن است در شرایط گوناگون از خود بروز دهد.

این مقام انتظامی بیان کرد:زمانی که کم می‌آوریم، عصبانیت و پرخاشگری شکل می‌گیرد و حاصل آن شروع نزاع و درگیری خواهد بود که به ضرب و جرح و یا قتل می‌انجامد و نتیجه آن قصاص، حبس و پرداخت دیه خواهد بود.

سرهنگ یاسمی، ناکامی‌ها را مهم‌ترین عامل در بروز نزاع و درگیری دانست و اضافه کرد: وقتی فرد به هر دلیل نتواند با استفاده از شیوه‌های منطقی و معقول به هدف خود دست یابد و یا از خود دفاع کند، ممکن است رفتاری پرخاشگرانه متناسب با سطح ناکامی اش از خود بروز دهد.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه نزاع و درگیری می‌تواند موجبات نگرانی‌های اجتماعی در زمینه ترویج رفتار خشونت بار درجامعه، سلب امنیت اجتماعی و برهم خوردن نظم اجتماعی در جامعه شود، ادامه داد: به طور کلی امسال بیش از ۱۰ هزار پرونده در این خصوص تشکیل شده که ۱۷ درصد مجموع پرونده‌ها را شامل می‌شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شیوع نزاع و درگیری در سطح جامعه، فضای ناامنی و ترس را در آن ایجاد خواهد کرد، اعلام کرد: دراکثر نزاع و درگیری‌های به وقوع پیوسته به علت بکارگیری سلاح سرداز قبیل قمه، چاقو، خنجرو... و دربعضی مواقع سلاح گرم، ممکن است سبب صدمه دیدن افراد بی گناه نیز در این میان شود و همچنین موجب پایمال شدن حقوق شهروندی خواهد شد.

او عنوان کرد:از منظر جامعه شناسی، رفتارهایی، چون نزاع، خشونت، پرخاشگری و شرارت، تعدی نسبت به حقوق دیگران و نقض هنجار‌های اجتماعی است و به نوعی انسجام جامعه را با مشکل مواجه می‌کند.

سرهنگ یاسمی، اعلام کرد: عوامل و ساختار‌های اجتماعی که سبب گرایش فرد نسبت به چنین رفتار‌هایی می‌شود عبارتند از شرایط اجتماعی (تاثیر پذیری از گروه همسالان، خانواده، محیط زندگی نامناسب، بیکاری وسرگردانی، فقر، ترک تحصیل، اخراج از مدرسه و...).

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋