🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۸ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

علائم آلرژی چیست؟

یک متخصص گوش، حلق و بینی در کرمانشاه گفت : در آلرژی تب، سردرد، کوفتگی بدن، احساس خستگی نداریم یا خیلی کمتر است مگر اینکه در مواردی با مواد محرک حساسیت‌زا تماس طولانی داشته که سبب عفونت‌های شده باشد.

به گزارش گروه استان های اخبار  از کرمانشاه ؛ منوچهر عواطف‌فاضلی متخصص گوش، حلق و بینی در کرمانشاه گفت : آلرژی دفاع سیستم بدن است، بعضی از مواقع سیستم دفاعی بدن هر عامل خارجی که با آن برخورد می‌کند نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد و این سیستم دفاعی از بینی، سینوس‌ها پوست شروع می‌شود تا به مابقی قسمت بدن می‌رسد.

او گفت : آلرژی معمولا از مخاط بینی و سینوس‌ها شروع می‌شود وقتی مواد محرک وقتی وارد مخاط بینی می‌شود تحریک می‌شود به خصوص اگر چندین بار تکرار شده باشد و در یک زمینه خانوادگی باشد.

این متخصص گوش، حلق و بینی در تفاوت آلرژی با سرماخوردگی و کرونا، افزود: آلرژی به صورت دوره‌ای است که از سالیان قبل با فرد بوده و با یک محرک تشدید می‌یابد.

او ادامه داد: وقتی دفاع بدن ما در برابر محرکی (برخی خوراکی‌ها، بوی گل، عطر و...) قرار می‌گیرد، سلول دفاع بدن با ترشح آنتی‌کور‌های ایمونوگلوبولین E بر علیه آلرژی تحریک می‌شود و علائمی را همانند خارش بینی و گلو، عطسه، آبریزش قرمزی اطراف بینی، اشک را ایجاد می‌کند که با دور شدن از مواد حساسیت‌زا این علائم از بین می‌رود.

فاضلی گفت: در آلرژی تب، سردرد، کوفتگی بدن، احساس خستگی نداریم یا خیلی کمتر است مگر اینکه در مواردی با مواد محرک حساسیت‌زا تماس طولانی داشته که سبب عفونت‌های شده باشد، ولی سرماخوردگی معمولا با تب خفیفی همراه است.

او به آلرژی دائمی و فصلی اشاره کرد و گفت: برخی از آلرژی در فصول مختلف با تشدید عوامل محرک‌زا ایجاد و برخی به صورت دائمی همراه فرد است، یک سری دارو‌های پیشگیرانه و یک سری دارو هم برای درمان داریم.

فاضلی افزود: آلرژی مخاط را متورم می‌کند، مستعد سرما خوردگی و زمینه را برای ایجاد کرونا فراهم کند، اما یک زمینه قطعی برای ایجاد کرونا نیست، ولی می‌تواند ایجاد کند .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋