🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

درک و همدلی عامل موثر در پیشگیری از پرخاشگری و مشاجرات خانوادگی

درک و همدلی در پیشگیری از پرخاشگری و مشاجرات خانوادگی در شرایط بیماری کووید ۱۹ و قرنطینه خانگی تاثیر به سزایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از بجنورد ،   کارشناس ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: با توجه به طولانی‌تر شدن ایام قرنطینه و در خانه ماندن، احساساتی نظیر دلزدگی، خشم، بی حوصلگی و در گاهی موارد ناامیدی در بین اعضای خانواده به وجود می‌آید که تا حدودی طبیعی است.

گلناز وحیدی افزود: حق دادن به خود، فرزندان و همسر نخستین اقدام موثر در این زمینه است.

او توضیح داد: اگر همه افراد خانواده بپذیرند شرایط کنونی متفاوت‌تر از شرایط عادی در گذشته است و به همین شکل باقی نمی‌ماند و همه چیز به روال سابق برمی گردد، مشکلات به حداقل می‌رسد.

او ادامه داد: باید در شرایط کنونی به خودمان حق عصبانیت، غم و اندوه را بدهیم و بدانیم که این مساله می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

وحیدی عنوان کرد: وقتی جا برای احساسات ناخوشایند در این شرایط باز می‌کنیم دیگر نیازی به پنهان کردن و یا انکار آن احساسات نیست، پذیرش و باز کردن مکانی برای این احساسات باعث می‌شود که این حالت‌ها به شکل دعوا و مشاجرات و لجبازی خود را نشان ندهد.

او تاکید کرد: بهتر است در شرایط کنونی زمانی را به صحبت کردن در مورد احساسات اختصاص بدهیم و هریک از اعضای خانواده در جمع خانواده بتواند به راحتی در مورد احساسات خود و تجربه آن صحبت کند تا این دگرگونی‌ها به حداقل برسد.

وحیدی اضافه کرد: صحبت کردن در مورد اینکه چقدر تمایل داریم این شرایط زودتر به پایان برسد و همچنین بیان احساسات و همدلی بسیار موثر است.

او افزود : درک و همدلی کمک می‌کند که خشم‌ها تبدیل به پرخاشگری نشود و از طریق کلام فرد تخلیه گردد.

وحیدی با بیان اینکه موضوع بحث و دعوای کودکان باید حل و فصل شود گفت: از فرزندان خود بخواهید احساسات خود را بازگو کنند و علت را از آن‌ها جویا شوید.

او ادامه داد: با فرزندان خود صحبت کنید و از آن‌ها انتظار نداشته باشید در شرایطی همانند روز‌های گذشته که بیرون رفتن، مدرسه رفتن و تفریحات دیگر وجود داشت رفتار کنند.

او توضیح داد: داشتن آمادگی برای مشاجرات خانوادگی فضا را بازتر می‌کند و از به هم ریختن اوضاع پیشگیری می‌کند.

او افزود : برنامه ریزی و مدیریت کمک می‌کند کودکان از فرصت‌ها به نحو مطلوبی استفاده کنند و بازی‌های خانوادگی، کتاب خواندن‌های گروهی مطالعه صحبت کردن و تغییر سبک زندگی در شرایط کنونی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋