🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پیشرفت ۳۰ درصدی اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از اردبیل ، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل گفت: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار و کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی، بهبود و توسعه روش‌های تصفیه فاضلاب است که تلاش می‌شود با اقدامات کوتاه مدت و میان مدت، اثرات زیست محیطی واحد‌های تولیدی کاهش یابد.

او افزود: از جمله اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی برای بهبود روند تصفیه فاضلاب واحد‌های تولیدی، احداث تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی است که در این راستا تاکنون ۴ تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی استان احداث و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: یکی از معضلات موجود در شهرک‌های صنعتی استان، تکمیل ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل بود که بدین منظور همزمان با سفر مرداد ماه معاون وزیر صمت به استان اردبیل، عملیات احداث ساختمان مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرک با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی آغاز گردید.

اهلی پیشرفت فیزیکی این پروژه را در حدود ۳۰ درصد برشمرد و افزود: پیشرفت این پروژه در این مدت زمان اندک بسیار قابل قبول بوده که تلاش می‌شود قسمت ساختمانی این مدول تا پایان سال به سرانجام برسد.

او تصریح کرد: نصب تاسیسات مورد نیاز برای این تصفیه خانه به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و کمبود اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی، تکمیل و اجرای کامل آن در حد توان این شرکت نبوده و نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و ملی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت برای حل مشکلات آلودگی را الزام واحد‌های تولیدی نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی و نصب پیش تصفیه در پساب خروجی دانست و افزود: بر اساس ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مطابق با مفاد قرارداد‌های فیمابین، کلیه واحد‌های صنعتی موظف هستند با طراحی و اجرای پیش تصفیه، فاضلاب صنعتی خود را ابتدا تصفیه اولیه نموده و سپس به تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت کنند.

اهلی ابراز امیدواری کرد تا واحد‌های صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش سطح کیفی تصفیه خانه‌های فاضلاب، به توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست کمک شایانی نمایند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋