🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

گفتگوی مثبت طرف های سوری درباره قانون اساسی

طرف‌های سوری توافق کردند در ۲۵ ژانویه دور بعدی گفتگو‌های خود را درباره بازنگری در قانون اساسی برگزار کنند.

به گزارش گروه بین الملل اخبار به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته «گیر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه، طرف‌های سوری درباره تاریخ ۲۵ ژانویه و برنامه دیدار آتی خود در ژنو با موضوع «بازنگری قانون اساسی» به توافق رسیدند.

بر این اساس، پدرسون در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو بعد از پنج روز گفتگو اعلام کرد: بسیار خوشوقتم که به شما اعلام کنم کمیته به یک توافق رسید. این نخستین بار است که چنین توافقی صورت می‌گیرد. ما درباره برنامه و تاریخ جلسه آینده به توافق رسیدیم. کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از ۴۵ نفر که با نسبت‌های مساوی، دولت سوریه، مخالفان و جامعه مدنی سوریه را نمایندگی می‌کنند، از روز دوشنبه برای چهارمین بار از اکتبر ۲۰۱۹ تشکیل جلسه دادند.

آنطور که آقای پدرسون می‌گوید در جلسه آینده، گفتگو‌ها بر محور اصول قانون اساسی متمرکز خواهند بود. ماموریت کمیته قانون اساسی سوریه، بازنگری قانون اساسی سال ۲۰۱۲ میلادی است. این کمیته در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ تشکیل شد و نخستین جلسه خود را چهار ماه بعد تشکیل داد. اختلاف نظر‌های عمیق و نیز همه گیری کووید ۱۹ باعث شد جلسات این کمیته به کندی پیش برود.

بازنگری قانون اساسی سوریه در قطعنامه ۲۲۵۴ گنجانده شده است. این قطعنامه در ماه دسامبر ۲۰۱۵ در شورای امنیت تصویب شد. این قطعنامه، برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل را نیز پیش بینی کرده است. سازمان ملل امیدوار است این فرآیند راه را برای پایان دادن به مناقشه سوریه که از سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۳۸۰ هزار کشته به جای گذاشته است، هموار سازد.

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه در پاسخ به پرسشی درباره علت سرعت کم پیشرفت در گفتگوها، گفت: این کمیته مهم است، زیرا می‌تواند ایجاد اعتماد کند و مشکلات را حل کند. بعد از ۱۰ سال مناقشه، عجیب نیست که این فرآیند با کندی و به سختی پیش برود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋