🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مصیبت برخی والدین در رفسنجان برای ارسال تکالیف فرزندشان

نماینده مردم شهرستان رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در روستا‌های شهرستان رفسنجان برخی از والدین مجبور هستند برای بهره‌مندی از اینترنت، با حضور در خیابان‌های اصلی تکالیف فرزندان شان را ارسال یا دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، در پی دیدار نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار با معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، برای بررسی مشکلات مخابراتی، عصر امروز جلسه‌ای با حضور نماینده، فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های رفسنجان و انار و مدیرکل و معاونان ارتباطات و فناوری استان کرمان در محل فرمانداری برگزار شد.

فصیحی هرندی فرماندار شهرستان رفسنجان با بیان این که ارتقاء زیر ساخت‌ها باید متناسب با حضور در جامعه جهانی رشد کند و نقاط ضعف رفع شود، به مشکلات مخابراتی از جمله مشکل واگذاری تلفن ثابت ، قطعی‌ها و نقاط کور تلفن همراه اشاره کرد و خواستار بررسی گلایه‌مندی‌های مردم شهرستان شد.

نماینده مردم شهرستان رفسنجان در مجلس شورای اسلامی خصوصی سازی را یکی از مواردی دانست که ضربه بزرگی بر پیکره مخابرات وارد کرده است و مانع توسعه می باشد، مجلس با تحقیق و تفحص در این زمینه در پی اتخاذ تصمیم بهتری است.

جلالی به شرایط کرونایی که موجب استفاده بیشتر از مخابرات شده است اشاره کرد و گفت: در روستا‌های شهرستان رفسنجان برخی از والدین مجبور هستند برای بهره‌مندی از اینترنت، با حضور در خیابان‌های اصلی تکالیف فرزندان شان را ارسال یا دریافت کنند.

نماینده مردم شهرستان رفسنجان در مجلس شورای اسلامی درخواست مردم رفسنجان را در سه مورد خلاصه کرد و گفت: واگذاری تلفن ثابت به روز شود، سرعت اینترنت به خصوص در روستا‌ها ارتقا پیدا کند و نقاط کور آنتن‌دهی تلفن همراه برداشته شود.

او به دیدار با ترابیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: در این دیدار مقرر شد فیبر و کابل مورد نیاز شهرستان، تأمین شود.

نماینده مردم رفسنجان، از روستا‌ها و محله‌هایی که از آنتن‌دهی تلفن همراه محروم هستند و در زمینه تامین تلفن ثابت مشکل دارند، نام برد و گفت: ما از شما می‌خواهیم که زمان مشخصی را برای رفع این مشکلات تعیین کنید و اگر به امکانات و تجهیزاتی نیاز است، تأمین شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان کرمان از ۶برابر شدن پهنای باند اینترنت از فروردین امسال تاکنون خبر داد و گفت: شهرستان‌های رفسنجان و انار زیرساخت‌های بسیار بزرگ و عمده‌ای دارند و در حوزه فیبر و رادیویی اقدامات خوبی انجام شده است، شهرستان رفسنجان برای ما جایگاه بسیار مهمی دارد و زیرساخت‌های مطلوبی را ایجاد کرده ایم، در زیرساخت‌ها مشکل نداریم و مردم هرچه بخواهند از پهنای باند استفاده کنند، ما مشکل نداریم.

الهامی به گفتگوی تلفنی با وزیر ارتباطات در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز‌های استان، مقرر شد کابل و فیبر نوری مورد نیار در اختیار استان قرار بگیرد و به محض این که به دست ما برسد نیازمندی‌ها برطرف می‌شود، چون در حوزه تلفن ثابت در رفسنجان زیر ساخت‌ها وجود دارد به زودی رفع می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان کرمان در مورد مشکلات مربوط به تلفن همراه در شهرستان رفسنجان گفت: رفسنجان دارای زیرساخت مناسب در حوزه تلفن همراه است به روزترین شبکه تلفن همراه در این شهرستان نصب شده است و باید بهینه سازی شود و ممکن است چند روز زمان ببرد، تجهیزات و شبکه باند در رفسنجان هیچ مشکلی ندارد.

الهامی از پوشش ۹۵درصدی جاده‌ای خبر داد و گفت: بر اساس شاخص‌های استاندارد بالای ۹۵درصد پوشش جاده‌ای در استان وجود دارد اگر جایی نقطه کور بوده است، توانستیم رفع کنیم.

حسینی مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: تجهیزات مخابراتی در ۴۴ نقطه شهرستان رفسنجان در حال تعویض است، برخی از مشکلات وجود دارند، اما اگر در نقاط خاصی مشکل وجود دارد باید بررسی شود.

او در ادامه افزود: پهنای باند در رفسنجان از ۱۲ به ۵۰ گیگابایت افزایش پیدا کرده است، ۲۶۷۵۰ مشترک ADSL در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

حسینی اظهارکرد: فیبر دوم رفسنجان به فاصله ۱۰کیلومتری شهر رسیده است و بهره‌برداری از فیبر دوم موجب می‌شود در ارتباط رفسنجان با کرمان قطعی اتفاق نیفتد.

در ادامه نیز بخشداران شهرستان‌های رفسنجان و انار مشکلات مخابراتی را مطرح کردند.

در این نشست نماینده مردم ارتباط تلفنی با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار کرد، ترابیان در جواب مسائل مطرح شده گفت: کمبود کابل و فیبر مورد نیاز شهرستان‌های رفسنجان و انار رفع می‌شود. در روستا‌ها به علت محدودیت تجهیزات، توسعه تلفن ثابت صورت نمی‌گیرد.

ترابیان توسعه تلفن و اینترنت همراه در روستا‌ها را جایگزین بهتری برای تلفن ثابت دانست و مقرر شد روستا‌ها از آنتن‌دهی تلفن همراه بهره‌مند شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوید داد که به دستور وزیر از دی ماه مشکلات مخابراتی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رفع می‌شود تا به میانگین کشوری برسند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋