🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بهترین روش کاشت و نگهداری گل رز در خانه

یکی از گل‌های زیبا و معطری که تقریباً همه ما آن را می‌شناسیم گل رز است که در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی در گل فروشی‌ها و باغ‌ها به چشم می‌خورند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار  گروه اقتصادی اخبار ،  یکی از گل‌های زیبا و معطری که تقریباً همه ما آن را می‌شناسیم گل رز است که در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی در گل فروشی‌ها و باغ‌ها به چشم می‌خورند. هر گل شرایط مراقبتی خاص خود را داراست که در این نوشتار درباره نحوه کاشت و نگهداری گل رز در خانه اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بهترین روش کاشت و نگهداری گل رز در خانه

  کاشت گل رز

 گل‌های رز دارای انواع و گونه‌های مختلفی هستند. این گل از لحاظ زیبایی و فرمی که دارد جزء زیباترین و پرطرفدارترین گل‌ها به شمار می‌آید. کاشت و نگهداری گل رز نیازمند رعایت یک سری موارد است که این موارد جهت رشد و شادابی مداوم گل ، امری ضروری محسوب می‌شوند . اما اگر به جز کاشت آن قصد خرید گل رز را دارید می‌توانید با مراجعه به گل‌فروشی‌های مختلف در سطح شهر این گل را تهیه نمایید. برای خرید آسان این گل می‌توانید ، به گل فروشی گُل سِتان مراجعه کرده و یک خرید سریع و راحت داشته باشید. جهت کاشت گل رز نحوه قلمه‌گیری از این گل دارای اهمیت زیادی است به همین خاطر قلمه‌گیری حتما باید اصولی انجام شود. پس از کاشت قلمه نیز ، دو ماه زمان می‌برد تا آن قلمه ریشه بزند. زمان کاشت گل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است بهترین زمان برای کاشت گل‌های رز فصل بهار و پاییز می باشد .

انواع گل رز

 جهت دانستن روش‌های صحیح کاشت و نگهداری گل رز ابتدا می‌بایست با انواع این گل‌ها آشنا شویم همانطور که تا بحال دیده‌ایم گل‌های رز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که در ادامه به چند نوع از آن اشاره خواهیم کرد. یکی از آن‌ها رزهای رونده می‌باشند که معمولاً در باغچه‌ها آن‌ها را مشاهده کرده‌ایم ، این گل دارای گل‌های زیبایی است که به مرور رشد می‌کند و بالا می‌رود. گل دیگر گل رز فلوریبوندا است که نسبت به گل رز معمولی قد بلندتری دارد . نوع دیگری از این گل ، رز مینیاتوری نام دارد که گلی نسبتاً کوچک است و معمولاً برای کاشت در محیط خانه و گلدان توصیه می‌شوند. گل رز گالیکا از قدیمی‌ترین گل‌های رز به شمار می‌آید که با خواص دارویی  و عطر خاصی که دارد دارای محبوبیت زیادی در بین مردم است . این گل در رنگ‌های قرمز ، بنفش و صورتی موجود است و در طول تابستان یکبار شکوفه می‌دهد. گل رز ایرانی نیز گونه دیگری از رز است که دارای برگ‌های سبز تیره، قد بلند و بوی دلنشین است.

بهترین روش کاشت و نگهداری گل رز در خانه

شرایط نگهداری گل رز

همه ما می‌دانیم که می‌‌بایست برای نگهداری گل رز شرایطی برقرار باشد تا نتیجه مطلوب از کاشت این گل  حاصل گردد . یکی از عواملی که در این فرآیند به ما کمک خواهد کرد نور کافی و مناسب است. گل رز از سری گل‌هایی است که بسیار علاقه‌مند به نور خورشید است . بنابراین محیط این گل باید محیطی کاملاً آفتابگیر باشد، همچنین دمای مناسب  برای رشد صحیح آن ، دمایی بین بیست و بیست و پنج  درجه سانتی‌گراد است. خاک مورد استفاده در کشت و نگهداری گل‌ها یک عامل مستقیم، مهم و تاثیر گذار است. گل رز برای رشد کافی به خاک حاصلخیز نیاز دارد که می‌توانید جهت کمک به رشد بهتر به خاک آن مواد آلی نیز اضافه کنید. خاک‌های باغچه و ماسه شسته شده همراه کودهای حیوانی می‌تواند بهترین ترکیب خاک برای رشد گل رز باشد . نکته مهم دیگری که در نگهداری گل رز باید در نظر داشته باشید آبیاری این گل است . آبیاری به موقع و صحیح می‌تواند به رشد و ماندگاری گل کمک بسزایی نماید و معمولاً بهتر است در اول صبح و به صورت عمقی صورت بگیرد.

بهترین روش کاشت و نگهداری گل رز در خانه

آبیاری و هرس کردن گل رز

توجه فرمایید که شرایط آب و هوایی را نیز در میزان دفعات آبیاری در نظر بگیرید. قاعدتاً در آب و هوای گرم و خشک گل‌ها به آبیاری با دفعات بیشتری نیاز دارند. هرس کردن نیز می‌تواند به عنوان عامل بعدی در رشد خوب گل باشد. مراقب باشید در هرس کردن گل زیاده‌روی نکنید و در هربار هرس کردن تقریبا دو سوم ار ارتفاع این گل را برش دهید. روش هرس کردن در انواع گل رز متفاوت است. بهترین زمان برای هرس کردن این گل در شهر های با شرایط آب و هوایی معتدل از پانزده اسفند تا پانزده فروردین است . بیماری و آفت‌ها می‌توانند خطر بزرگی در مسیر رشد گل باشند. از میان آفت‌هایی که در گل رز دیده می‌شود ، شته سرخ فراوانی بیشتری نسبت به سایر آفت‌ها داشته است. زمانی که یک حشره به گل حمله می‌کند می‌تواند باعث ضعیف شدن گل رز شود. برای مقابله با آنها می‌توانید از یک حشره‌کش مناسب استفاده کنید که به گیاه صدمه‌ای وارد نکند و مانع رشد آن نگردد. برای تکثیر گل رز نیز معمولا قلمه زدن بهترین روش است. برای این کار باید گیاه سالمی را انتخاب کنید و ساقه آن را جدا کرده و در گلدان قرار دهید.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋