🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اجرایی شدن دو طرح مراقبتی و توانبخشی معلولان در لامرد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لامرد، گفت: طرح مراقبت از معلولان در منزل بعد از شهرستان شیراز در شهرستان لامرد اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از شیراز ، معصومه کاظم زاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان لامرد، گفت: سه هزار و ۲۰۰ نفر از جامعه مختلف معلولان تحت پوشش بهزیستی لامرد هستند که طی این چند سال اخیر در تحقق شعار (به زیستن) توانسته با ابتکار و اجرای طرح های حمایتی به منظور تشکیل زندگی مستقل توانخواهان (معلولان) گام های مثبتی را جامعه هدف بردارد.

او، بیان کرد: دو هزار و ۳۵۵ معلول از سه هزار و ۲۰۰ نفر تحت حمایت مستمر بهزیستی قرار دارند و از دو هزار و ۳۵۵ معلول مستمری بگیر نیز ۸۹۵ نفر سرپرستی خانواده را بر عهده دارند.

کاظم زاده، با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی میزان مستمری‌ مددجویان تحت پوشش بهزیستی از مرداد امسال، تصریح کرد: ۳۲۱ نفر از معلولان به صورت ماهیانه هزینه نگهداری دریافت می‌کنند که در مجموع ۲۰۸ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال امسال به حساب آن‌ها واریز شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لامرد، ادامه داد: ۲۷۶ میلیون ریال یارانه به صورت ماهیانه بابت ارائه خدمات نگهداری و توانبخشی ۳۱ معلول به حساب مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی لامرد پرداخت می‌شود.

او، افزود: مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سینا، به ۱۵ نفر از معلولان ذهنی و مرکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان ذهنی موسسه خیریه زنده یاد ناصر قائدی به ۱۶ نفر از معلولان ذهنی شدید و خیلی شدید بی‌سرپرست یا بدسرپرست بالای ۱۴ سال، خدمات مختلف توانبخشی و آموزشی ارائه می‌دهند.

کاظم زاده، اضافه کرد: طرح توانبخشی معلولان مبتنی بر جامعه و با هدف تسهیل ارائه خدمات به معلولان در روستاهای دور افتاده اجرا شد که در این راستا ۱۵ تسهیلگر در بخش های شهرستان لامرد در حال فعالیت هستند که ارائه تسهیلات استاد شاگردی و سرمایه کار برای اشتغال معلولان و توزیع وسایل کمک توانبخشی، بسته های معیشتی، برگزاری کلاس های آموزشی از جمله برنامه های این طرح است که هزینه های آن از اعتبارات دولتی و کمک های خیرین تامین می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لامرد، اظهار کرد: طرح مراقبت از معلولان در منزل بعد از شهرستان شیراز در شهرستان لامرد اجرا شده است و تعداد ۲۸ نفر از معلولان جسمی و حرکتی، بیماران روانی مزمن، ذهنی و شنوایی را تحت پوشش دارد که ۷ مراقب در طول هفته سه روز با مدت زمان روزانه ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه به ارائه خدمات توانبخشی، مراقبتی و آموزشی می پردازند.

او، تاکید کرد: استفاده ۸۰۰ معلول تحت پوشش از خدمات بیمه ای، معافیت کفالت ۹ نفر از واجدان شرایط، پرداخت کمک های موردی هزینه ازدواج، هزینه ایاب و ذهاب ۴۷ نفر، هزینه تعمیر و ساخت مسکن ۲۴۵، کمک هزینه درمان ۱۷ نفر و دیگر خدمات درمانی ارائه شده و تامین سرمایه کار جهت اشتغال ۱۳ معلول و کمک موردی به ۲۴۸ معلول در مجموع با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال را از دیگر خدمات ارائه شده به معلولان تحت پوشش بهزیستی لامرد در امسال اعلام کرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋