🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پنج خانه بهداشت سیار برای عشایر خراسان شمالی ایجاد می شود

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: پنج خانه بهداشت سیار با استخدام بهورز‌های ویژه عشایر برای نخستین بار در خراسان شمالی ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های اخبار از بجنورد ، محمدرضا قلی‌پور مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: هم اینک مجوز راه اندازی این خانه‌های بهداشت سیار، توسط دانشگاه علوم پزشکی استان صادر شده است و پنج نفر نیروی بهورز با رشته‌های مرتبط نیز به‌کارگیری خواهند شد، این افراد به همراه عشایر زندگی کوچرویی دارند.

قلی پور افزود: تاکنون خانوار‌های عشایری این استان از خانه‌های بهداشت محروم بوده اند و برای دریافت خدمات بهداشت و درمان به روستا‌های اطراف و یا شهر‌ها مراجعه می‌کردند.

او عنوان کرد: دسترسی خانوار‌های عشایری به خانه‌های بهداشت سخت است که این امر موجب شده بود کمتر فرصت مراجعه به مراکز بهداشت و درمان داشته باشند.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: جمعیت ۳۰ هزار نفری عشایر استان برای دستیابی به شاخص‌های ارزشمند در عرصه سلامت نیاز به ۱۰ خانه بهداشت سیار در مناطق ییلاقی و قشلاقی دارند.

قلی‌پور اظهار داشت: هم اینک خانوار‌های عشایری این استان به علت نبود خانه‌های بهداشت سیار از خدمات آن بی‌بهره هستند.

وی افزود: در گذشتنه تنها یک کانکس برای حوزه بهداشت در منطقه شاه جهان اسفراین در نظر گرفته شده بود، اما به علت نبود نیرو و توجه نکردن مسوولان و عشایر جمع آوری شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: کانکس‌هایی که برای خانوار‌های عشایری اختصاص یافته است امکانات و تجهیزات مورد نیاز را نیز دارد.

قلی پور گفت: در تامین نیروی انسانی این مراکز از فرزندان عشایر به‌کارگیری می‌شوند که این امر باعث ماندگاری در این مراکز خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه خانوار‌های عشایری این استان در برخی از شاخص‌ها نسبت به جمعیت روستایی و شهری عقب هستند اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها باید در خصوص ارائه خدمات به خانوار‌های عشایری تلاش جدی داشته باشند و کمک به این قشر باید در کنار سایر اقشار قرار گیرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋