🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

توزیع ۸۰۰ هزار لیتر سوخت نفت سفید در بین عشایر

در دو ماه گذشته ۸۰۰ هزار لیتر سوخت نفت سفید با عاملیت یازده شرکت تعاونی در بین عشایر استان کرمانشاه توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های اخبار  از کرمانشاه ؛ محمدی مدیرکل امور عشایری استان  گفت : ۱۲کیلوگرم در هر ماه سرانه مصرف آرد هر نفر از عشایر است که در این رابطه ماهیانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ کیسه آرد در بین عشایر استان توزیع می‌شود.

او با اشاره به توزیع بیش از ۷ هزار تن جو طی سال جاری در بین عشایر استان، گفت : روزانه ۷۰ تن نهاده بین عشایر توزیع می‌شود و هم اکنون نیز هزار و ۳۰۰ تن نهاده ذخیره داریم.

مدیرکل امور عشایری استان افزود: برای بهبود زنجیره تولید گوشت قرمز ۱۳ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی تسهیلات با سود ده درصد به عشایر استان اختصاص یافته است که از این میزان ده میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است.

محمدی با بیان اینکه برای دریافت این تسهیلات محدودیت زمانی وجود ندارد، افزود: سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است که عشایر برای دریافت حداکثر میزان این وام باید ۴۰۰ راس دام پرواربندی کند.

او ادامه داد: در حوزه راه دسترسی عشایر نیز سالیانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر راه عشایر مرمت و نگهداری می‌شود که علاوه بر این اقدام، کار‌های عمرانی و زیر ساختی نیز پیوسته در دست انجام است.

محمدی گفت: ۸۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه را عشایر تشکیل می‌دهند که معادل ۶/۷درصد جمعیت کل عشایر کشور را تشکیل می‌دهد.

او گفت: عشایر استان کرمانشاه از ۱۴ ایل و یک طایفه تشکیل شده اند که سالیانه ۱۳هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند و تولیدات آن‌ها ۳۰ درصد پروتئین استان را تامین می‌کند.

محمدی افزود: ۲۷ هزار تن شیر و فراورده‌های لبنی، یک هزار و ۷۰۰ تن پشم، ۹۰۰ تن روغن حیوانی و ۲۲هزار قطعه انواع صنایع دستی از دیگر تولیدات عشایر استان کرمانشاه است .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋