🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ایران، صادر کننده لوازم حفاظتی و کمک تنفسی

به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از اراک ،  دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر یک روزه به خمین و سرکشی به وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان گفت: ایران در مدت زمان کوتاهی به صادر کننده لوازم حفاظتی و کمک تنفسی تبدیل شده است.

جان‌بابایی در سفر به خمین گفت: در مدت زمان کوتاهی کشور به صادر کننده لوازم حفاظتی و کمک تنفسی تبدیل شده است.

جان‌بابایی افزود: شرکت‌های تولید کننده افزون بر تامین نیاز داخل می‌توانند مازاد تولیدات خود را صادر کنند.

او با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد از تجهیزات بیمارستانی وارداتی است و توانمندی تولید این تجهیزات نیز در داخل کشور وجود دارد اضافه کرد: در حال حاضر۹۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی به دست جوانان و دانشمندان کشور تولید می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی ۲ هزار و ۲۰۰ تخت جدید در کشور با توجه به نیاز دوران کرونا بیان کرد: اضافه شدن این شمار تخت نگرانی‌ها را کاهش داد و بخش درمان مشکلی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا وجود ندارد.

او با بیان اینکه در نخستین روز‌های شیوع کووید ۱۹ تعداد ۲۰ هزار نقاهتگاه در سطح کشورهدفگذاری شد، اما مورد استقبال قرار نگرفت ادامه داد: ظرفیت راه اندازی نقاهتگاه در مدت یک هفته در تمام مناطق کشور برای بیمارانی که شرایط ایزوله شدن و جدایی ازخانواده را در منزل ندارند، وجود دارد.

جان بابایی بیشترین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای عنوان و تصریح کرد: مراقبت از این گروه سنی و حضور نیافتن آنان در اماکن عمومی ابتلا به این بیماری را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

او اظهار کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی و جشن عروسی و پرهیز از حضور در مکان مسقف به مدت طولانی می‌توان کرونا را کنترل کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت از بخش‌های مختلف حوزه درمان شهرستان خمین بازدید و با مسئولین و کادر درمانی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

جان بابایی ابتدا از بیمارستان امام خمینی (ره) خمین بازدید و از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات درمانی به بیماران قرارا گرفت.

در ادامه این سفر معاون وزیر بهداشت او از ساختمان درحال ساخت مسکن اقامتی پزشکان بازدید که پس از ان با حضور در بیمارستان جدید الحداث خمین از روند ساخت و میزان پیشرفت این پروژه بازدید کرد.

برنامه اخر معاون درمان وزارت بهداشت بازدید از آزماشگاه ملوکولی کرونا بود که وی وجود این ازمایشگاه را یکی از دستاورد‌های بزرگ دانشکده علوم پزشکی خمین عنوان کرد.

او گفت: فرآیند خیلی خوبی برای ارائه خدمات در زمینه کرونا و مسیر ارائه خدمت در خمین در نظر گرفتند، کار‌های نیمه کاره دارند و سی تی اسکن جدید دارند که انشاالله به زودی راه اندازی می‌شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋