🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

وجود ۴۳ هزار معلول در کرمانشاه

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : ۴۳ هزار محلول تحت پوشش در استان داریم که بیشترین آمار مربوط به معلولیت جسمی و حرکتی است.

به گزارش گروه استان‌های اخبار از کرمانشاه ، فرحنار محمدی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در تعریف معلولیت، گفت : معلول کسی است که از نظر ذهنی و جسمی کم توان است و معمولا این نقص و فقدان عملکرد در کارایی و عملکردش تاثیر می‌گذارد.

او به تقسیم‌بندی معلولیت‌ها به ذهنی، جسمی حرکتی، اعصاب روان و حسی شامل بینایی و شنوایی اشاره کرد و گفت : ۴۳ هزار محلول تحت پوشش در استان داریم که بیشترین آمار مربوط به معلولیت جسمی و حرکتی است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با تأکید به توجه ویژه به معلولان، افزود: معلولان به ترهم نیاز ندارند، بلکه باید با شناسایی استعداد‌های آن‌ها در راستای شکوفایی استعداد کمک و حمایت شوند.

او افزود: در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی قانون حمایت از حقوق معلولان در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۶ تصویب شد و در تاریخ ۲۲ فروردین‌ماه ۹۷ به تایید شورای نگهبان رسید که در ۳۴ ماده و ۲۹ تبصره آمده و ۹ فصل متفاوت دارد که تمامی نیازمندی‌های یک فرد معلول در زمینه اشتغال، مسکن، بهداشت و ... در آن دیده شده است.

محمدی ادامه داد: ان‌شاءالله روزی برسد تمام مسئولان دست به دست هم بدهند تا بند بند این قانون حمایت از معلولان اجرا شود و جامعه مطلوب برای معلولان داشته باشیم.

او افزود: دسترس‌پذیری و برداشتن موانع از سر راه محیط یکی از وظایف است، چون که باید معلولان هم از تمام امکانات حوزه شهری برخوردار باشد و مناسب‌سازی در ارزیابی عملکرد برای دستگاه‌ها محسوب می‌شود که باید از اعتبارات خود دستگاه استفاده شود، این پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم.

محمدی در رابطه با پرداخت مستمری و کمک معیشتی به مددجویان بهزیستی، گفت: بحث پرداخت کمک هزینه‌ها و مستمری‌ها کشوری است و در این زمینه استان تصمیمی نمی‌گیرد، ما خود نیز به کمبود این مبالغ با توجه به شرایط اقتصادی معتقد هستیم که نیاز به پیگیری دارد.

او شماره ۱۲۳ مداخله اورژانس اجتماعی را برای مداخلات اجتماعی اعلام کرد و افزود: مددجویان و جامعه در ارتباط با بهزیستی مشکلات خود را به شماره تماس ۰۹۱۸۸۵۸۹۰۳۶ (روابط عمومی) پیامک کنند تا پاسخگو باشیم .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋