🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نقش ویتامین ها در برگشت حس بویایی بعد از ابتلا به کرونا

نقش ویتامین ها در برگشت حس بویایی

یک متخصص مغز و اعصاب دانشکده علوم پزشکی اسد آباد گفت:استفاده از ویتامین های تجویز شده پزشک موجب بازگشت حس بویایی از دست رفته بیمار مبتلا به کرونا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از همدان ، معصومه قادری, متخصص مغز و اعصاب دانشکده علوم پزشکی است آباد اظهار داشت: برای افرادی که بعد از گذشت چند ماه ازابتلا به بیماری کووید ۱۹ خود هنوز حس بویایی شان بازنگشته است، استفاده از زینک، مکمل های ویتامین A و دسته گروه B و تمرین بویایی در فواصل چند دقیقه ای بهترین راهکار مؤثر خواهد بود.

او ادامه داد: در تمرین بویایی در فواصل چند دقیقه ای لازم است این افراد بویایی های مختلفی را چون بوی لیمو، قهوه و گل رز را که در این تمرین مؤثر است، استفاده کنند.

معصومه قادری متخصص مغز و اعصاب دانشکده علوم پزشکی است آباد گفت: در افراد مبتلا به کروناکه از اختلال بویایی شکایت دارند، خوشبختانه بعد از گذراندن دوران بیماری معمولاً در حس بویایی آنها بهبودی حاصل شده و در درصد کمی از موارد مشکل اختلال در حس بویایی از چند ماه تا چند سال طول می کشد.

قادری بیان کرد: ممکن است در برخی افراد نیز کووید ۱۹ اختلال را این گونه نشان دهد که افراد افزایش حس بویایی داشته و این افزایش حس بویایی باعث شود بوی تعفن احساس کنند و شکایت از بوی تعفن داشته باشند که با گذشت زمان این موارد از مشکلات بهبود یافته از کرونا نیز با گذشت زمان درمان خواهد شد.

او در ادامه گفت: اختلال بویایی در ۳۳ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹دیده شده که این درصد میزان بالایی است و  با اختلال چشایی همراه است و با گذشت زمان مشکل حل شده و جای نگرانی ندارد.

قادری با اشاره به برخی از بیماری ها و دلایل اختلال بویایی افراد یادآور شد: به غیر از کووید ۱۹ ، سیگار کشیدن، افزایش سن، ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر، کمبود ویتامین دسته و گروه های A و B، کمبود زینک در بدن و ضربه مغزی و تومور مغزی نیز می تواند از دلایل و علل اختلالات بویایی باشد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋