🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کاهش ۲ درصدی بارش نسبت به نرمال؛ کم بارشی در فصل زمستان ادامه خواهد داشت

وظیفه گفت: با توجه به بارش‌های یک هفته اخیر، میزان بارش نسبت به نرمال حدود ۲ درصد کمتر است.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی اخبار ، از کاهش ۲ درصدی بارش در کل کشور نسبت به نرمال خبر داد و گفت: با توجه به بارش‌های اخیر، درصد تامین بارش کشور بالا رفته به طوری که شرایط بارش در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان مثبت شده است.

او با اشاره به اینکه شرایط برف و بارندگی در حوزه زاگرس مرکزی بهبود یافته است، افزود: این در حالی است که کم بارشی نسبی را در کل کشور داریم و همچنان بارش در استان‌های گیلان به میزان ۲۶ درصد و لرستان به میزان ۱۸ درصد کمتر از نرمال است.

پیش بینی کم بارشی در فصل زمستان

وظیفه درباره آینده بارش در کشور بیان کرد: اغلب مدل‌های جهانی برای نیمه دوم آذر و زمستان کم بارشی پیش‌بینی کرده‌اند، اما تاکنون آنچه رخ داده به بدی شرایط پیش بینی شده نمی‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بارش‌ها در فصل زمستان کمتر از نرمال خواهد بود، گفت: البته امیدواریم وضعیت نسبت به بدی پیش بینی‌ها نباشد.

وظیفه درباره آخرین وضعیت دمای کشور بیان کرد: بنابر مدل‌های اقلیمی در نیمه غربی کشور دما یک تا ۱.۵ درجه بالای نرمال و در نیمه شرقی یک تا ۱.۵ درجه کمتر از نرمال است که با این وجود در مجموع  در شرایط نرمالی قرار داریم.

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه در ماه‌های آینده دما نیم تا یک درجه کمتر از نرمال است، گفت: این مقدار آنامولی یا بی هنجاری برابر با دمای کل کره زمین است که به دلیل انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و دمای کره زمین، یک درجه کمتر از نرمال است.

به گفته این مقام مسئول، بارش‌های یک هفته اخیر شرایط در حوزه جنوب غرب کشور را تغییر داده به طوری که بارندگی‌ها به شرایط نرمال نزدیک شده است.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان تصریح کرد: اگر پیش‌بینی بارندگی‌های کمتر از نرمال برای آذر ماه و ماه‌های زمستان تحقق یابد، ابتدا خشکسالی هواشناسی، سپس کشاورزی و هیدرولوژی حادث خواهد شد، اما خوشبختانه با وجود بارش‌های یک هفته اخیر تاکنون خشکسالی چندانی در کشور نداریم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋