🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

عملیات قریب الوقوع نیرو های ارتش سوریه در غرب و جنوب غرب حلب نقشه میدانی و عکس

عملیات قریب الوقوع نیرو‌های ارتش سوریه در غرب و جنوب غرب حلب + نقشه میدانی و عکس
به گزارش گروه وبگردی اخبار ، از محور جنوب غرب استان حلب سوریه خبر می‌رسد، یگان‌های موشکی و توپخانه ارتش سوریه در روز‌های اخیر حملات گسترده‌ای علیه مواضع تحت اشغال گروهک‌های تروریستی انجام دادند.

صد‌ها تن از نیرو‌های تازه نفس ارتش سوریه برای نقره داغ کردن گروهک‌های تروریستی به جنوب غرب و غرب حلب اعزام شده اند تا آخرین مناطق اشغالی را در این محور پاکسازی و آزاد کنند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیرو‌های سوری چندین موشک و خمپاره به سمت مقر تروریست‌ها در شهرک «الزربه» در حومه جاده «حلب - دمشق» شلیک کردند و خسارت‌های سنگینی را به آنان وارد آوردند.

این منبع میدانی از اعزام نیرو‌های تازه نفس و تجهیزات سبک و سنگین نظامی به محور غربی حلب خبر داد و اعلام کرد: نیرو‌های ارتش سوریه برای عملیات قریب الوقوع در حومه غربی شهر حلب و جنوب غربی استان حلب آماده می‌شوند.
آرشیو

وی با بیان این که نیرو‌های ویژه ارتش سوریه (گروه چهارم) و رزمندگان تیپ قدس از پنج شنبه هفته گذشته به حومه شهر حلب اعزام شده اند، گفت: روند انتقال نیرو‌ها به محور غربی شهر حلب و جنوب غربی استان حلب همچنان ادامه دارد.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که عملیات با هدف پاکسازی مناطق اشغالی در حومه غرب شهر و جنوب غرب استان حلب انجام می‌گیرد، گفت: موفقیت نیرو‌های سوری در این عملیات امنیت شهر حلب را هم بیش از پیش تامین می‌کند و حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها را به این شهر به حداقل می‌رساند.

این منبع میدانی افزود: پاکسازی شهرک‌های مهمی از جمله «حریتان، المنصوره، عندان، حیان، کفرحمره، راشدین ۴، راشدین ۵، خان العسل و...» در حومه غربی شهر حلب در دستور کار نیرو‌های ارتش سوریه است.

عملیات قریب الوقوع نیرو‌های ارتش سوریه در غرب و جنوب غرب حلب + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، علاوه بر پاکسازی شهرک‌های اشغالی در حومه غربی شهر حلب، پاکسازی اتوبان بین المللی «دمشق - حلب» نیز یکی دیگر از اهداف نیرو‌های سوری از انجام عملیات در این محور است.

عملیات نیرو‌های سوری در حومه غربی شهر حلب و جنوب غرب استان حلب پس از عملیات‌های موفقیت آمیز در محور جنوب و جنوب شرق استان ادلب آغاز می‌شود که در دو مرحله علیه تروریست‌ها صورت گرفت و پاکسازی صد‌ها کیلومتر متر مربع از مناطق اشغالی را به دنبال داشت.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیرو‌های ارتش سوریه در محور جنوب غربی استان حلب با هدف پاکسازی شهرک‌های مهمی از جمله «العیس، الزربه، خان طومان، البرقوم، زیتان، بانس و...» انجام می‌شود.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، تاکنون صد‌ها تن از نیرو‌های تازه نفس برای انجام عملیات در محور سوم (غرب و جنوب غرب حلب) اعزام شده اند و فرماندهان میدانی در منطقه حضور دارند و در حال بررسی وضعیت و محور‌های عملیات هستند.

همزمان با نزدیک شدن آغاز عملیات نیرو‌های ارتش سوریه در محور غرب و جنوب غرب حلب (محور سوم)، کاروانی از عناصر گروهک‌های تروریستی با ۱۰ خودروی نظامی از گذرگاه مرزی «داره عزه» وارد شمال سوریه شده اند و به مناطق تحت اشغال گروهک تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره) رسیده اند.

در حال حاضر، حدود ۸ درصد از مساحت استان حلب سوریه (مناطق غربی و جنوب غربی) در اشغال گروهک‌های تروریستی به ویژه هیات تحریر الشام است و نیرو‌های سوری در تلاش هستند برای همیشه به اشغالگری تروریست‌ها در این محور‌ها پایان دهند.

عملیات قریب الوقوع نیرو‌های ارتش سوریه در غرب و جنوب غرب حلب + نقشه میدانی و عکس

حدود ۳۷ درصد از مساحت استان حلب نیز در اشغال نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) و ارتش ترکیه است؛ ۵۵ درصد از خاک استان حلب هم در کنترل نیرو‌های ارتش سوریه است.

منبع: مشرق

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋