🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

وزارت امور خارجه نسبت به توهین به پیامبر اسلام (ص) واکنش نشان دهد بررسی سوال از وزیر کشور در صحن مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون پرداخت.

ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس  گروه سیاسی  اخبار ،  آن با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، چندین دستور مورد بحث و تبادل نظر گرفت.

وی افزود: در بررسی تحولات روز جهانی، اقدامات توهین آمیز و ضداسلامی در کشور فرانسه و مواضع رئیس جمهور این کشور درباره اسلام گرایی با ابراز انزجار اعضای کمیسیون مواجه شد.

عمویی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی ضمن محکوم کردن اقدامات علیه شخصیت پیامبر اعظم اسلام (ص)، با روند جهانی مخالفت با مواضع آقای مکرون اعلام همراهی کرد. همچنین کمیسیون از دولت و وزارت امور خارجه خواست که اقدام واکنشی لازم را صورت دهد.

عمویی عنوان کرد: در جلسه امروز همچنین نماینده هیات اعزامی کمیسیون جهت بررسی مباحث مرزی و امنیتی به استان سیستان و بلوچستان، ضمن ارائه گزارشی از این بازدید میدانی، از وضعیت منطقه مرزی در شهرستان زابل و دیوار‌های مرزی در منطقه سیستان ارائه داد.

وی افزود: همچنین با رای اکثریت اعضا سوال آقای دهمرده نماینده مردم زابل از وزیر محترم کشور ملی تشخیص داده شد که با قانع نشدن نماینده زابل، این سوال به صحن علنی ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: در این جلسه و در ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند عامل، ۳ ماده از این طرح هم با حضور نمایندگان ستاد کل نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های دولتی ذیربط پس از بررسی، مورد تصویب قرار گرفت. در صورت نهایی شدن یک بند دیگر این طرح در جلسات اتی کمیسیون، این متن جهت بررسی به صحن علنی ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: بررسی مقدماتی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آغاز شد که بررسی مواد آن در کمیسیون ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیرو ادامه درگیری در مرز‌های شمال غربی کشور و ادامه درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، عصر امروز آخرین تحولات حول موضوع قره باغ در کمیته روابط خارجی کمیسیون با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور و اطلاعات و  فرماندهی مرزبانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عمویی تاکید کرد: متاسفانه این درگیری، تهدیداتی را برای جمهوری اسلامی به همراه داشته که از جمله آن‌ها اصابت تعداد بالایی راکت و خمپاره به داخل سرزمین ماست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: نمایندگان دستگاه‌ها در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه فعالیتشان ارایه دادند. در جلسه کمیته ضمن تاکید بر همکاری بین دستگاهی، بر ضرورت تقویت فعالیت بین المللی کشورمان جهت پایان سریع‌تر این درگیری، حل و فصل صلح امیز موضوع و پیگیری منافع ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋