🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

روزی پربرخورد برای شکارچیان غیرمجاز رها سازی ۴ گونه جانوری در سیرجان

با بسته اخبار محیط زیست استان کرمان در روز یکشنبه ۴ آبان ۹۹ همراه سایت اخبار کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، در بسته اخبار محیط زیست امروز می‌خوانیم:

رهایی ۲ قلاده روباه و ۲ بهله شاه بوف در سیرجان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان از رهایی دو قلاده روباه و دو بهله جوجه شاه بوف با تلاش اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

علی اکبر رسولیان گفت: دو بهله جوجه شاه بوف در حالی پس از شش ماه تیمار با موفقیت در طبیعت رهاسازی شدند که قبل از این نیز همین رکورد برای اولین بار در ایران به وسیله محیط زیست سیرجان به ثبت رسیده بود.

او افزود: این پرندگان تحت درمان مستقیم عابد کوهپایه دامپزشک حیات وحش قرار گرفتند و بار دیگر شاهد صحنه زیبای رهاسازی جوجه‌های شاه بوف در شهرستان بودیم.

رسولیان برضرورت تحویل به موقع جانوران وحشی آسیب دیده به این اداره برای تیمار و رهاسازی تأکید کرد و بیان داشت: از مردم تقاضا داریم، برای مراقبت از طبیعتی که ما خودمان جزو جدایی ناپذیر آن هستیم، تحت هیچ شرایطی به لانه پرندگان وحشی دست درازی نکرده و یا نوزادان حیات وحش را از والدین شان جدا نکنند، زیرا نابودی بی قید و بند و بی رحمانه طبیعت، آثار مخربی را در زندگی خودمان برجای خواهد گذاشت.

او تصریح کرد: در اقدامی دیگر دو قلاده روباه که در استخر پلیمری عمیق گرفتار شده بودند، از کام مرگ نجات یافتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: بر مبنای تماس‌های تلفنی جوامع محلی، از گرفتاری دو قلاده روباه که در استخری عمیق و بدون آب گرفتار شده بودند خبردار شدیم که با توجه به گذشت حدود دو روز از اسارت این جانوران، سریعا با تیم امداد و نجات حیات وحش این شهرستان تماس حاصل کرده و در محل حاضر شدیم و با استفاده از تجربیات اعضای حاضر در عملیات، شاهد رهایی این جانوران وحشی از بند اسارت بودیم.

او از مردم سیرجان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی موضوع را با شماره تلفن‌های ۴۲۳۳۲۶۰۰-۰۳۴ و یا ۰۹۱۳۳۷۸۲۱۶۶ در میان بگذارند تا برخورد قانونی صورت پذیرد.

دستگیری ۵ گروه شکارچی غیر مجاز در سیرجان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: پنج گروه متخلف شکار و صید با ۲۷ قطعه کبک وحشی در یک روز با تلاش یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به دام افتادند.

علی اکبر رسولیان افزود: طی ۵ عملیات جداگانه در روز گذشته متخلفان صید و شکار پرندگان وحشی در طبیعت اطراف شهرستان دستگیر شدند.

او تصریح کرد: در برخورد با افرادی که در زمان ممنوعه و بدون مجوز اقدام به شکار کنند از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و در همین خصوص حین پایش‌های شبانه روزی محیط طبیعی، با این افراد برخورد کرده و اقدام به دستگیری آنان کردیم.

رسولیان بیان داشت: در بازرسی از خودرو‌های متخلفان متاسفانه لاشه ۲۷ قطعه کبک وحشی و ۵ قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز، کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید و شکار هر قطعه کبک وحشی، سه میلیون ریال است که در همین زمینه متخلفان باید جمعا مبلغ ۸۱ میلیون ریال را به حساب دولت واریز کنند.

او تصریح کرد: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

کشف ۹ قطعه کبک و تیهو از شکارچی غیر مجاز در جیرفت

شکارچی متخلف ۹ قطعه کبک و تیهو با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت دستگیر شد.

مطهره قریشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در پاسگاه محیط بانی اسفندقه حین کشت و کنترل و پایش‌های شبانه مناطق در منطقه سورگاه (اسفندقه) موفق به دستگیری یک شکارچی غیر مجاز شده که از وی ۸ قطعه تیهو، یک قطعه کبک، یک قبضه سلاح ساچمه زنی و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط شد.

او افزود: مراتب پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شده است و بر اساس نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت برای صید و شکار غیرمجاز هر قطعه تیهو و کبک معادل ۳ میلیون ریال تعیین شده است.

قریشی بیان داشت: با توجه به آغاز فصل پاییز و افزایش شکار در حیات وحش اقدامات پیشگیرانه و گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت و آزاد شهرستان تشدید شده است و با متخلفان مطابق قوانین جاری شکار و صید برخورد قانونی خواهد شد.

دستگیری شکارچی در قلعه گنج

شکارچی غیر مجار پرندگان وحشی با تلاش یگان حفاظت محیط زیست قلعه گنج کرمان دستگیر شد.

صبح امروز یک نفر متخلف که به وسیله یک قبضه سلاح ساچمه زنی اقدام به شکار پرندگان وحشی کرده بود با تلاش محیط بانان شهرستان قلعه گنج دستگیر شد.

از این متخلف چهار قطعه پرنده تیهو کشف شد و پرونده پس از بازجویی متهم و تکمیل برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع شد.

شکارچی غیر مجاز در راین دستگیر شد

متخلف شکار و صید به وسیله حفاظت محیط زیست بخش راین به دام افتاد.

اماندادی مسئول محیط بانی راین گفت: ماموران یگان حفاظت حین گشت و کنترل در منطقه دودِران راین به یک نفر متخلف برخورد می‌کنند که اقدام به شکار کبک کرده بود.

او افزود: متخلف مذکور با دیدین ماموران اقدام به پرتاب کردن کبک کرد، اما پس از چند دقیقه گریز و تعقیب به دام افتاد.

اماندادی بیان داشت: با توجه به شواهد و اقرار متخلف به شکار یک قطعه کبک، یک قبضه سلاح و پنج عدد فشنگ و یک توبره آغشته به خون از وی کشف و ضبط شد و وی به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شد.

دستگیری متخلف حرفه‌ای در رابر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر گفت: متخلف حرفه‌ای شکار و صید همراه با چهار قطعه تیهو و یک قبضه سلاح با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رابر دستگیر شد.

اسحاق منظری توکلی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در منطقه کلوک گاو پس از جستجوی چندین ساعته دو متخلف حرفه‌ای را در زمان ارتکاب به جرم شناسایی کردند.

او افزود: این دو متخلف با خودروی کمک دار صحرایی به سطح بسیار بالایی از مناطق شهرستان تعرض و آسیب وارد کرده بودند که در این عملیات وقتی که آنان را در حال ارتکاب به جرم دیدیم بیش از ۶۰ کیلومتر رد آنان را در منطقه شناسایی کردیم و تا ساعت چهار عصر در منطقه راه را بر آنان سد کردیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر بیان داشت: متخلفان به محض مشاهده مامورین به ایست آن ها توجه نکرده و با خودرو از جاده خارج و اقدام به فرار کردند که با تعقیب و مراقبت مامورین پس از طی حدود ۱۰ کیلومتر در یک منطقه بن بست دستگیر شدند.

منظری توکلی تصریح کرد: متخلفان در همان لحظه اول سعی کردند که آثار جرم را معدوم کنند، اما با هوشیاری مامورین و پیاده روی مسیر، ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق شدند چهار قطعه تیهو، یک قبضه سلاح شکاری مجاز، هفت عدد فشنگ و یک عدد قطار فشنگ را از آن‌ها کشف وضبط کنند.

او افزود: متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و تحویل شدند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋