🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

فعالیت ۱۲ دفتر خدمات ارتباطی روستایی در چهارمحال و بختیاری

دفتر خدمات ارتباطی روستایی
به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور سهولت در خدمات‌رسانی به روستا‌ها ۸۵ دفتر خدمات ارتباطی روستایی (ICT) یا همان دفاتر فناوری اطلاعات روستایی و پیشخوان دولت در این استان فعال می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری، از فعالیت ۱۲ دفتر خدمات ارتباطی روستایی در این استان خبر داد.

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ دفتر خدمات ارتباطی روستایی در این استان فعال است، افزود: فعال کردن دفاتر جدید ICT روستایی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

بلالی با بیان اینکه این دفاتر نقش موثری در صرفه‌جویی هزینه، زمان و کاهش مشکلات ترد مردم از روستا‌ها به شهر‌ها دارند، اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه، دغدغه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش خدمات با سرعت بالا و هزینه کم به مناطق روستایی است.

او ادامه داد: ارائه حداقل چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی در ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور امکان‌پذیر است.

بلالی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد مبادلات تجاری مردم از طریق تجارت الکترونیکی انجام شود، گفت: مسئولان دفاتر ICT در روستا‌ها می‌توانند از طریق توسعه کسب و کار الکترونیکی اشتغالزایی و کسب درآمد کنند.

او افزود: همچنین برای ارتقای وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، توسعه شبکه موبایل و اینترنت پر سرعت در روستا‌ها مورد توجه جدی قرار گرفت.

بلالی اضافه کرد: اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات و اتصال رایگان مدارس به شبکه ملی از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برای بهبود حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است که تاکنون یکهزار و ۲۷۰ مدرسه به شبکه اطلاعات متصل و ۱۶۵ مرکز آموزشی دارای اولویت نیز در فرایند انجام قرار دارد.

او ادامه داد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای تحقق اهداف دولت در این حوزه، همزمان با سال «جهش تولید» برنامه‌های کارشناسی، علمی و عملیاتی را در دستورکار خود داده است.

بلالی گفت: توسعه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات شهر‌های استان از مهمترین راهکار‌های افزایش خدمات کمی و کیفی با هدف ارتقای رفاه عمومی شهروندان جزو برنامه‌های اولویت‌دار این اداره است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋