🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مدیریت پسماند های عادی در شادگان وظیفه شهرداری ها است

مجدمی مدیریت پسماند‌های عادی در شادگان را وظیفه شهرداری‌‌ها عنوان کرد و گفت: بهره مندی از محیط زیست سالم حق مردم است.

رحیم مجدمی رئیس اداره محیط زیست شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های اخبار از اهواز ، با اشاره به معضلات زیست محیطی شهر‌ها و روستا‌ها ناشی از فقدان مدیریت صحیح پسماند‌ها گفت: جمع آوری و مدیریت زباله‌های شهری بر عهده شهردار‌ها است.

او با بیان اینکه قبل از تصویب قانون مدیریت پسماند، این تکلیف در قانون شهرداری‌ها ابلاغ شده، افزود: از مهمترین حقوق شهروندان بهره مندی از محیط زیست سالم است.

مجدمی بیان داشت: همچنین بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی پسماند‌های عادی در محدوده شهر‌ها بر عهده شهرداری‌ها بوده و به لحاظ مشکلات عدیده در نحوه دفن پسماند‌های عادی شهری و مسائل زیست محیطی سایت‌های دفن زباله شهری، خواستار نظارت دقیق‌تر شهرداری‌ها در امر مدیریت پسماند‌ها هستیم.

رئیس اداره محیط زیست شادگان اظهار داشت: در سطح کشور به جز چند استان شمالی کشور، در سایر استان‌ها به منظور مدیریت پسماند‌ها از روش دفن زباله و خاکپوشانی با خاک استفاده می‌شود، در صورتیکه مدیریت اجرایی پسماند، مسئول برنامه ریزی، ساماندهی، مراقبت و اجرای عملیات مربوط به تولید، جمع آوری، ذخیره سازی، حمل و نقل، بازیافت، پردازش و دفع پسماند‌ها است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور از دفع پسماند، همه روش‌های از بین بردن یا کاهش خطرات ناشی از پسماند‌ها از قبیل؛ بازیافت، دفن بهداشتی، تولید کمپوست و… بوده و جایز نیست شهرداران صرفاً به دفن زباله اقدام نمایند و باید از سایر روش‌های دفع نیز استفاده کنند و لازم است رویکرد شهرداری در مدیریت پسماند‌ها اصلاح شود.

او ادامه داد: یکی از سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست در طول برنامه ششم توسعه، پیگیری و نظارت مستمر بر وضعیت پسماند‌های کشور است، ضمن اینکه علاوه بر پیگیری نحوه مدیریت پسماند‌های عادی، راه اندازی مراکز مدیریت و امحای پسماند‌های ویژه، مدیریت صحیح پسماند‌های عفونی در مراکز درمانی، ساماندهی پسماند‌های کشاورزی و سموم دفع آفات از اولویت‌های مهم سازمان به شمار می‌رود.

مجدمی بیان داشت: مصوبات جلسات کارگروه مدیریت پسماند به طور جدی پیگیری و در صورت هرگونه بی توجهی وفق قوانین و مقررات، موضوع از طریق مراجع قضایی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی اقدام می‌شود، ضمن اینکه ساماندهی جایگاه ضایعات و مدیریت پسماند عفونی در سطح شهرستان شادگان با هماهنگی کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، تعیین تکلیف جایگاه دفع زباله در شهر دارخوین و ... در دستورکار است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋