🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

راه اندازی ۱۲۴ صندوق کارآفرینی و اشتغالزایی به منظور حمایت از زنان روستایی خوزستانی

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از راه اندازی ۱۲۴ صندوق کارآفرینی و اشتغالزایی به منظورحمایت از زنان روستایی استان خبر داد.

علی کرد مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های اخبار از اهواز ، با اشاره به اینکه یک چهارم جمعیت جهان را زنان روستایی تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۲۴ صندوق کارآفرینی و اشتغالزایی به منظور حمایت از زنان روستایی در استان راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به زنان روستایی به منظور ایجاد اشتغال صورت گرفت، افزود: در روستا‌های استان  کارشناسان مسئول، زنان روستایی نیازمند حمایت را شناسایی کرده و آموزش‌هایی در زمینه اقتصادی، دامداری، کشاورزی و ... به آن‌ها ارائه می‌کنند.

کرد با اشاره به اینکه ۱۳ باغچه در روستا‌های رامهرمز، ایذه، بهبهان، هفتکل، دزفول و شوش به منظور اشتغالزایی برای زنان روستایی راه اندازی شد، اظهار داشت: در این باغچه‌ها  بیشتر سبزی و صیفی کاشته شده و هزینه کامل آن بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: همچنین ۱۲ محصول گیاهان دارویی مانند: چای ترش در امیدیه و کارون، زعفران و به لیمو در ایذه و هفتکل، نعناع فلفلی در دزفول، شوید در بهبهان، همیشه بهار در رامهرمز و هفتکل نیز با حمایت سازمان جهاد کشاورزی بوسیله زنان روستایی کشت شد.

این مقام مسئول بیان کرد: کلاس‌های آموزشی در همه زمینه‌ها اعم از اقتصادی، دامداری و کشاورزی  بوسیله متخصصان سازمان جهاد کشاورزی برگزار می‌شود که در پایان کلاس‌ها، گواهینامه پایان دوره  نیز به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.

علی کرد در پایان گفت: همه مراحل کار بوسیله مدیر کنترل کیفی پایش شده و سپس  آزمایش آب و خاک انجام  و محصول نهایی جهت  از بین بردن  باقیمانده آفات کش‌ها و فلزات سنگین به آزمایشگاه ارسال و در نهایت از طریق سامانه سرگانیک،  برند محصول گواهی شده صادر می‌شود و تمام هزینه بر عهده مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی است.

همایش روز جهانی زن روستایی دوشنبه ۲۸ مهر ماه بصورت ویدئو کنفرانس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و معصومه ابتکار  و مسئولان استان‌ها  برگزار شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋