🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تولید ورق های گالوانیزه با پوشش TOC برای اولین بار در کشور

ورق‌های گالوانیزه
به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، معمولا بزرگترین تهدید برای سازه‌های فولادی، رطوبت است، ساختمان‌های فلزی، در برابر صدمات یا آسیب‌هایی مانند آتش‌سوزی، طوفان و باران‌های سیل‌آسا بسیار مقاوم هستند؛ با این حال اگر به خوبی پوشش داده نشوند، رطوبت در طولانی مدت باعث زنگ‌زدگی آن‌ها می‌شود.

ورق‌های گالوانیزه که کاربرد فراوانی در صنایع متفاوت دارند، به دلیل پوشش خاص خود دچار زنگ‌خوردگی نمی‌شوند، همین امر سبب گردیده تا این ورق‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار باشند.

ورق‌های گالوانیزه که کاربرد فراوانی در صنایع متفاوت دارند، به دلیل پوشش خاص خود دچار زنگ‌خوردگی نمی‌شوند، همین امر سبب گردیده تا این ورق‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار باشند.

معمولا فولاد و آهن، از عناصری هستند که دچار خوردگی، زنگ زدن و در نهایت تضعیف و فروریختن می‌شوند.

امروزه راه‌های مختلفی برای محافظت از سازه‌های فولادی در این مشکل وجود دارند، فولاد گالوانیزه یکی از همین روش‌ها و اغلب بهترین روش برای اکثر سازه‌های فولادی محسوب می‌شود.

ورق گالوانیزه

اگر ورق فولادی را با فلز «روی» پوشش دهند، ورق گالوانیزه ایجاد می‌شود و اگر پوشش روی از بین رود یا حتی شکسته شود، این ورق به هیچ وجه زنگ نخواهد زد.

کاربرد این محصول به اندازه‌ای وسیع است که می‌توان آن را در همه‌جا پیدا کرد، در پل‌ها، استادیوم‌ها، دروازه‌ها و نرده‌ها، چراغ خیابان‌ها، سقف منازل و اتومبیل‌ها.

فعالیت هشت واحد فولادی در چهارمحال و بختیاری

سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون هشت واحد فولادی در این استان فعال هستند که در مجموع یک و نیم درصد فولاد کشور در این واحد‌ها تولید می‌شود.

رستمی رئیس سازمان صمت

او افزود: به لحاظ کمی ۴۰ درصد ورق گالوانیزه و به لحاظ کیفی بهترین ورق گالوانیزه کشور در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری واقع در شهرک صنعتی شهرکرد در سال ۱۳۸۷ با اولویت در زمینه طراحی، ساخت و راه اندازی خطوط تولید فولادی تأسیس شد.

رشیدی مدیرعامل شرکت فولاد تاراز اظهار داشت: کلید اجرایی پروژه تیر ماه ۱۳۹۰ رقم خورد و در دی ماه ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

او افزود: این شرکت هم اکنون با ظرفیت ۲۶۰ هزار تن ورق گالوانیزه در سال و با بالاترین کیفیت در حال فعالیت است.

رشیدی اضافه کرد: در اکثر خطوط تولید گالوانیزه کشور محدودیت‌هایی در اعمال پوشش بر روی ورق وجود دارد، این در حالی است که در خط تولید این شرکت امکان تولید محصول گالوانیزه از مقدار ۶۰ gr/m ۲ تا ۲۷۰ gr/m ۲ موجود است که باعث رضایتمندی مشتریان شده است.

او ادامه داد: در بسیاری از شرکت‌های تولیدی داخلی از کروم ۶ ظرفیتی جهت محافظت از گالوانیزه استفاده می‌شود که به شدت برای سلامتی انسان مضر و سرطان زا بوده است، زیرا به راحتی جذب بدن می‌گردد و همچنین اثرات بسیار خطرناکی بر محیط زیست بر جای می‌گذارد در این شرکت از همانند خطوط تولیدی جهان از همان بدو تاسیس محلول کروم ۳ ظرفیتی با وجود هزینه‌های بالاتر نسبت به ۶ ظرفیتی مورد استفاده قرار گرفته است.

تولید ورق‌های گالوانیزه با پوشش TOC برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری

رشیدی گفت: به دلیل بالا بردن کیفیت گالوانیزه به خصوص از لحاظ مقاومت به خوردگی و همچنین اهمیت به محیط زیست به عنوان یک اصل کلی در شرکت فولاد تاراز و همچنین با بهره گیری از دانش داخلی و خارجی و با توجه به نیاز مشتریان، این شرکت اقدام به تولید ورق‌هایی با پوشش TOC کرد.

رشیدی مدیرعامل شرکت تاراز

او افزود: ورق‌های گالوانیزه با پوشش TOC رنگی از ویژگی‌هایی است که این شرکت به عنوان اولین تولید کننده آن در کشور و خاورمیانه شناخته می‌شود.

رشیدی اضافه کرد: خاصیت رنگی بودن آن که از نظر زیبایی ظاهری منحصر به فرد است و طبق سفارش مشتری امکان تولید در انواع رنگ‌ها میسر است، خاصیت ضد اثر انگشت، خاصیت مقاومت بسیار بالاتر در برابر شوره زدن که یکی از مشکلات شایع در ورق‌های گالوانیزه است از خصوصیات این ورق است.

او با بیـــان اینــکه این محـــصول در تولیــــد پــوشش سقــف‌هـــا، ساندویچ‌پانل‌ها و برخی از بخش‌های لوازم‌خانگی کاربرد دارد گفت: با توجه به مزایای یادشده، ورق‌های TOC می‌تواند جایگزین مناسبی برای ورق‌های رنگی باشد.

رشیدی افزود: شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری تنها تولیدکننده ورق‌های TOC در کشور است.

او اضافه کرد: با توجه به جدید بودن محصول و نیاز به معرفی به بازار، در حال حاضر برنامه تولید ۳ هزار تن در ماه پیش‌بینی‌شده که این مقدار در آینده بر اساس تقاضای بازار تا بیش از ۵ هزار تن قابل افزایش است.

رشیدی با تأکید بر اینکه برای تولید محصول TOC نیاز به ورق سرد فول‌هارد با ضخامت ۰.۵ و ۰.۶ میلی‌متر است ادامه داد: در صورت تأمین مواد اولیه (ورق فول‌هارد) و افزایش تولید، امکان صادرات ورق TOC به بازار‌های جهانی به‌خصوص کشور‌های منطقه فراهم است و می‌تواند برای مجموعه فولاد مبارکه ارزش‌افزوده اقتصادی و برای کشور ارزآوری ایجاد کند.

نبرد برای تأمین نورد

حسین زاده مدیر ارشد شرکت تاراز  اظهار داشت: امروزه تنها مشکل واحد تولیدی شرکت تاراز تامین نورد سرد از نوردکاران داخلی است.

حسین زاده مدیر ارشد شرکت تاراز

او افزود: بخشی از محصولات این شرکت در گذشته به بازار‌های جهانی و بخصوص کشور‌های عراق، افغانستان، ارمنستان، گرجستان و سایر کشور‌ها صادر شده است که متاسفانه امروز به دلیل کمبود مواد اولیه صادرات این شرکت با مشکلات روبرو شده است.

حسین زاده اضافه کرد: در حال حاضر مواد اولیه مصرفی ما شامل کلاف سرد از طریق بورس کالا و شرکت فولاد مبارکه فراهم می‌شود که در این خصوص نیاز به حمایت دولت داریم.

نورد سرد

خطوط تولید نورد سرد در شرکت تاراز راه اندازی می‌شود

اما برای رفع این مشکل مدیران این شرکت دست روی دست نذاشته اند و اقدام به راه اندازی دو خط تولید نورد سرد کرده اند.

ملکی مدیر توسعه شرکت تاراز  اظهار داشت: برای رفع مشکل در خصوص تأمین مواد اولیه ناگزیر به راه اندازی دو خط تولید نورد سرد با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن کرده ایم.

ملکی مدیر توسعه شرکت تاراز

او افزود: این میزان تولید نورد سرد بیشتر از نیاز این شرکت است که در صورت راه اندازی این دو خطوط توان تأمین مواد اولیه سایر واحد‌های صنعتی را هم داریم.

ملکی اضافه کرد: راه اندازی این دو خط به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار و دو سال زمان نیاز دارد.

او ادامه داد: با راه اندازی این دو خط تولید زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

مسئولان شرکت تاراز بر این باورند که بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های موجود در این شرکت و اتکا به دانش و ارتقای روحیه خودباوری کارکنان تلاشگر و متعهد، راه را برای حصول موفقیت‌های ارزنده‌تر و مهم‌تر هموار می‌سازد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋