به گزارش گروه استانهای اخبار از اهواز ، محمد حری مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان گفت: موظف شدیم در زمینه بررسی، تقویت و ترمیم سیل بندهایی که از سالهای قبل وجود داشتند و سیل بندهایی که در سال ۹۸ احداث شده اند، ورود کنیم.
او با بیان اینکه در این زمینه برخی سیل بندها نیاز به بازسازی و احداث و برخی دیگر نیاز به تقویت داشتند، افزود: براساس مطالعات و نظر کارشناسان و مشاوران امر، حدود ۸۰۰ کیلومتر بازه در معرض خطر به ما محول شد و عملیات احداث، بازسازی، ترمیم و تقویت سیل بندها در دستور کار قرار گرفت.
حری با اشاره به اینکه از این میزان، ۲۴۰ کیلومتر در وضعیت بحرانی و فوق بحرانی قرار داشتند و در برخی مناطق سیل بند وجود نداشت و احداث آن الزامی اعلام شد، بیان داشت: بازههای بحرانی و فوق بحرانی در ۱۰ شهرستان شامل؛ اهواز، شوش، شوشتر، شادگان، دشت آزادگان، خرمشهر، حمیدیه، کارون، باوی و هویزه قرار دارند، ضمن اینکه این مناطق در زمان سیلاب و حتی قبل از آن دچار خسارت شده اند و براساس اولویتهایی که از سوی کارشناسان اعلام شد، اقداماتی در این زمینه صورت گرفت.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان تصریح کرد: همچنین مذاکراتی با مجموعه فرمانداری ها، بخشداریها و مدیریت بحران به عنوان متولی موارد بحرانی انجام شد و در برنامههای سه گانه و مجزا و براساس میزان اعتبارات موجود توانستیم احداث، ترمیم و تقویت سیل بندها را در شهرستانهای مذکور و بیش از ۹۰ نقطه با مسافتها و طول مسیرها و شرایط متفاوت انجام دهیم.
این مقام مسئول ادامه داد: اولویت انجام عملیات را حفظ جان مردم قرار دادیم، به این معنا که اگر در منطقه مجاور رودخانه زمین کشاورزی وجود داشت و در منطقهای دیگر اهالی روستا زندگی میکردند، اولویت احداث و ترمیم سیل بندها با منطقهای بود که مردم سکونت داشتند. ضمن اینکه در برخی نقاط سیل بند قدیمی برداشته و سیل بندی جدید احداث شد، به عبارتی دیگر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع خاکریزی صورت گرفت.
پاسخ ها