🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کوهبنان در سوگ پیامبر رحمت

مراسم عزاداری شام غریبان رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در تکیه شهید روح‌الامینی شهرستان کوهبنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، همزمان با شام غریبان رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن محتبی (ع) و در شب شهادت آقا علی بن موسی الرضا (ع) مراسم روضه خوانی و عزاداری در کوهبنان با حضور جمعی از عاشقان حسینی، علما و روحانیون، فرماندهان نظامی، بسیجیان و خادمیاران رضوی در محل تکیه شهید روح الامینی به همت هیئت بنی الزهرا (س) و پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان گفت: مقام‌معظم رهبری در بحث عزاداری، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بودند لذا ما باید با ماسک زدن، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای سلامت جامعه و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری گام برداریم.

او با استناد به کلام نورانی امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: باید آماده سفر آخرت باشیم در حالی که این سفر، مقدماتی دارد و به زاد و توشه احتیاج است.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: در سفر آخرت از انجام واجبات، ترک محرمات و مکروهات، حلال و حرام از ما سوال می‌شود در حالی که مهمترین واجب نماز (به عنوان همراه خوبی برای نجات و سعادت ما) است.

او افزود: شیطان و زرق و برق دنیا همواره به دنبال فریب انسان هستند تا مانع رکوع و سجود وی شوند، پس باید بیشتر مراقب باشیم.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: با پرداخت خمس و زکات، زندگی انسان پاک و با برکت می‌شود در حالی که این عمل ذخیره‌ای برای آخرت انسان است و اموالش را حفظ می‌کند.

او به رزمایش مواسات اشاره کرد و بیان داشت: رزمایش مواسات از جمله اقدامات ارزشمندی بود که به تبعیت از مقام‌معظم رهبری اجرایی شد و از نیمه شعبان تا امروز همچنان به همت قشر‌های مختلف مردم، دوستان سپاه و بسیج و... ادامه دارد و این کار ارزشمندیست که امام حسن مجتبی (ع) همواره در زندگی انجام می‌دادند.

امام جمعه کوهبنان با استناد به کلام امام رضا (ع) افزود: نماز مقرون به زکات و شکر خدا مقرون به شکر والدین  است، البته انسان با خدمت و احترام به والدین به مقام‌های والایی در دنیا و آخرت می‌رسد.

حجت الاسلام جعفری گفت: مقام‌معظم رهبری و آیت الله العظمی مرعشی نجفی از جمله علمای معاصر هستند که به واسطه خدمت به والدین عزت و جایگاه والایی پیدا کرده اند.

او بیان داشت: انسان باید همواره طبق فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار صله رحم را به جا بیاورد و این کار ارزشمندیست که همواره مورد توجه و تاکید امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) نیز بوده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋