🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

امام حسن مجتبی(ع) غریبی که دریای بی کران کرامت بود

صفت کرامت امام حسن مجتبی(ع) به قدری در دوران‎ ایشان بروز داشت که آوازه آن تمام دیار مسلمین را فرا گرفته بود.

حجت الاسلام ابراهیم سعدی یک کارشناس مذهبی و پژوهشگر حوزه دین و توسعه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مشهد ، گفت: امام حسن (ع) در شب نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری قمری در مدینه منوره متولد شدند که مادرشان حضرت فاطمه زهرا (س) در آن زمان، دوازدهمین بهار زندگى با برکت خویش را پشت سر نهاده بود.


او افزود: پیامبر اکرم (ص)، کنیه امام حسن (ع) را از شدت علاقه به ایشان، «ابو محمد» نهاد و این تنها کنیه اوست، القاب امام حسن (ع) هم سبط، سید، زکی و مجتبی است که «مجتبی» معروف ‌تر می‌باشد. ضمناً امام حسن مجتبی (ع) به «کریم اهل بیت (ع)» نیز شهرت دارد.


سه روایت از تاریخ شهادت امام مجتبی (ع) 


این کارشناس مذهبی ادامه داد: در وقوع شهادت سبط اکبر پیامبر(ص)، امام مجتبی (ع) در ماه صفر، بین علمای شیعه اختلافی وجود ندارد و در میان علمای شیعه در روز شهادت امام حسن (ع) سه قول وجود دارد؛ قول اول آخر ماه صفر، قول دوم  ۲۸ ماه صفر و قول سوم هفتم ماه صفر می باشد.

 

 

حجت الاسلام سعدی بیان کرد: از امام حسن (ع) نقل شده است که «در این قرآن، چراغ‌های نور و شفای سینه هاست. پس باید سالک، در نور آن سلوک کند و با این ویژگی، دل خود را لگام زند؛ زیرا این اندیشیدن و از نور قرآن بهره بردن حیات دل بیناست؛ همان سان که آدمی در تاریکی ها، با (تابش) نور، روشنایی می‌گیرد. »

او با اشاره به حدیثی از امام حسن (ع)، تصریح کرد: این قرآن در روز قیامت می‌آید، در حالی که راهبر است و پیش برنده مردمی را که حلال خدا را حلال، و حرام خدا را حرام گرفته اند و به متشابهات قرآن، ایمان آورده اند، به بهشت رهنمون می‌شوند و مردمی را که حدود و احکام الهی را تباه کرده اند و حرام‌های خدا را حلال گرفته اند، به آتش می‌راند. 

این کارشناس مذهبی با اشاره به  فضیلت قرائت سه آیه آخر سوره حشر که از امام حسن (ع) نقل شده است، تاکید کرد:  آن حضرت فرمود؛ هر کس، چون صبح کند و سه آیه آخر سوره حشر را بخواند و در آن روز بمیرد، مهر شهدا بر پرونده اش خواهد خورد و چون شب کند و بخواند و در آن شب بمیرد نیز ممهور به مهر شهدا می‌شود.

 

حجت الاسلام سعدی با اشاره به یک ‌آسیب اهل بیت پژوهی، اظهار کرد: باید به اهل بیت (ع) ‌نگاه مجموعی داشت تکریم‌ اهل بیت در مناسبت‌ها؛ اعیاد و وفیات امامان معصوم (ع) نباید ما را از نگاه مجموعی به زندگی اهل بیت (ع) باز دارد.


او مصداق این نگرش مجموعی به همه‌ی امامان معصوم را تحلیل هوشمندانه رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: نمونه‌ی کتاب ارزشمندی برای چنین تحلیلی مجموعی از زندگی اهل بیت (ع) از جمله امام ‌مجتبی (ع) کتاب فاخر و ارزشمند «انسان ۲۵۰ ساله » رهبر انقلاب است.

 

ف.س

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋