🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ایستادگی در برابر دشمنان و مهربانی سیره پیامبر اسلام(ص) است

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: ایستادگی در برابر دشمنان و مهربانی با مسلمانان بر اساس سیره پیامبر اسلام (ص)، رمز موفقیت امت اسلامی است.

به گزارش گروه استان‌های  اخبار  از بوشهر ، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر امروز در مراسم دعای ندبه در مراسم قرائت دعای ندبه با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال جانسوز پیامبر اسلام (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرضا (ع) بیان کرد: یکی از وظایف مسلمانان معرفت به حضرات معصومین است و اگر در ابعاد مختلف معرفت نسبت به پیامبر اسلام (ص) و خاندان آن حضرت داشته باشیم، زمینه عاقبت بخیری و سعادت خود را تضمین می‌کنیم.

او  ادامه داد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و مهربانی با اهل ایمان است و مسلمانان است، دو صفت از صفات پیامبر اسلام هستند که در ذات ایشان وجود داشت و در ادامه در وجود همه حضرات معصومین هم ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح که می‌فرماید «محمد رسول الله و الذین معه او اشداء علی الکفار رحماء بینهم» افزود: حضرت محمد (ص) و کسانی که با او هستند در مقابل دشمنان خدا سخت مقاوم و در بین خود با رأفت، رحمت و مهربانی عمل می‌کنند.

سروستانی عنوان کرد: زمانی که پیامبر مأموریت پیدا می‌کنند رسالت الهی را به گوش مردم برسانند دشمنان اسلام و مشرکین یکدست در برابر او قرار می‌گیرند و در مدت ۲۳ سال رسالت ایشان پیامبر با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند، اما از آنجایی که نبی مکرم اسلام و علم و معرفت کافی نسبت به ماموریت خود داشتند با اقتدار امور را دنبال می‌کردند و با ایستادگی، ایمان و اقتدار کامل در مقابل دشمنان قرار گرفتند و سنگر‌ها را چه در عرصه جهاد و مبارزه، چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه اخلاق فتح کردند و در مدت کوتاهی بر دشمنان فائق شد.

او گفت: پیامبر (ص) درس شجاعت و ایستادگی و مقاومت را به همه انسان‌های آزاده داده تا درسی باشد که جهان بشریت باید در برابر دشمنان خدا در هر عصری با اقتدار بایستند و سر تعظیم در برابر آنان فرود نیاورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: بر اساس سیره پیامبر اسلام (ص) مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و مهربانی با مسلمانان رمز موفقیت امت اسلامی است. در تاریخ نمونه‌های زیادی داشتیم که دچار اشتباه شدند و فکر کردند با نرمش در برابر دشمنان می‌توانند به حیات خودشان ادامه بدهند؛ در حالی که شکست خوردند و کسانی که نیم نگاهی به سمت دشمنان انقلاب داشتند در مقابل دشمن نتوانستند به نتیجه برسند.

سروستانی بیان کرد: ویژگی دیگر پیامبر اسلام (ص) این است که در جبهه اسلام با رأفت، مهربانی و مدارا عمل می‌کرد و در قرآن کریم آیات متعددی وجود دارد که دلالت بر اوج مهربانی و اخلاق نیکوی پیامبر است و دلالت بر این موضوع دارند که پیامبر اسلام امام اخلاق و مهربانی بودند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋