به گزارش گروه استان های اخبار از قزوین ، حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان در جلسه شورای ترافیک با بیان اینکه از سال ۹۴ بیش از ۳ میلیارد تومان برای بهسازی راههای روستایی هزینه شده است، گفت: یکی از دلایل آسیب دیدن راههای روستایی اضافه بار کامیونهای حامل بار معادن است.
او اضافه کرد: معادن باید به باسکول مجهز و کامیونهای آنها بارنامه داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: تمدید کارت هوشمند راننده منوط به داشتن بارنامه است.
حق لطفی گفت: ۱۵ درصد از درآمد معادن باید برای حفظ راهها هزینه شود.
استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: برای ساماندهی شهر به سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت نیاز است.
جمالی پور بر ساخت پارکینگهای طبقاتی و سنگ فرش کردن خیابانهای قدیمی تاکید کرد.
او اضافه کرد: لازم است تا کمیتهای تشکیل و مشکلات موجود برای ساماندهی شهر بررسی شود.
استاندار در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در خیابانها افزود: این بی نظمیها باعث ترافیک و نارحتی مردم شده است.
فرخزاد معاون عمرانی استاندار هم در این جلسه گفت: خسارت وارد شده از سوی معادن در برخی راههای روستایی بسیار زیاد است و باید این موضوع پیگری شود.
او اضافه کرد: برای بررسی خسارتهای وارده از سوی معادن به راههای روستایی باید کمیتهای تشکیل شود.
شیما زرآبادی پور سرپرست معاونت حمل نقل و ترافیک شهرداری هم در این جلسه گفت: دو طرح جامع و تی او دی برای اولین بار در قزوین به صورت پایلوت اجرا میشود.
به گفته زرآبادی پور، در این طرح خط یک ویژه اتوبوس راه اندازی میشود.
او اضافه کرد:برای طرح تی او دی نیاز به زمین و تملک در میدان راه آهن داریم تا این طرح گسترش یابد.
مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی استان هم گفت: اجرای طرح تی او دی به شهرداری واگذار شده است.
طاهرخانی شهردار قزوین هم در این جلسه گفت: روز شمار پیشرفت طرح جامع با کارهایی که انجام میشود تناسبی ندارد.
شهردار افزود: کمربندی جنوبی نسیم شمال نیاز به بهسازی دارد.
پاسخ ها