🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۳ تا ۴ درصد بودجه بهداشت کشور صرف بهداشت روان می شود

ملکوتی گفت: ۳ تا ۴ درصد بودجه بهداشت کشور صرف بهداشت روان می‌شود این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته این عدد به حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی اخبار ،کاظم ملکوتی روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: براساس پژوهش‌های انجام شده ۶۰ درصد مردم نیازمند خدمات بهداشت روان هستند، اما بنا به هر دلیلی از این خدمات استفاده نمی‌کنند.

او گفت: مردم باید از مراکز مشاوره رایگان استفاده کنند تا مشکلاتشان برطرف شود، شعار امسال سازمان جهانی بهداشت حرکت به سمت بهداشت روان و سرمایه‌گذاری در آن است، ۳ تا ۴ درصد بودجه بهداشت کشور صرف بهداشت روان می‌شود این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته این عدد به حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد می‌رسد و ما نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه داریم.

ملکوتی با اشاره به اینکه ۱۰ سال پیش بیماری روان ۲۳ درصد شیوع پیدا کرده بود، افزود: در حال حاضر این عدد به ۲۴ الی ۲۵ درصد رسیده است، لذا فشار روانی در جامعه ما بالاست، اساساً ۷۰ درصد ریشه فشار‌های روانی را باید در خارج از سیستم بهداشت دنبال کرد، برای کمک به بهداشت روان باید همه دست به دست هم دهیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون وقایع متعددی را پشت سر گذاشته ایم ادامه داد: از یک طرف به مردم می‌گوییم که تاب آوری داشته باشند و از طرف دیگر به مردم از جنبه‌های مختلف فشار وارد شده است.

این روانپزشک با اشاره به فوت روزانه حدود ۲۵۰ نفر از شهروندان به دلیل کرونا بیان کرد: مسئولان باید چاره اندیشی کنند تا فشار‌های روانی جامعه کاهش پیدا کند، در رسانه‌های مختلف و شبکه های مجازی برخی از مدیران، الگوی رفتاری مردم شده اند به طوری که آن‌ها مثلا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و یا حتی از ماسک استفاده نمی کنند. این موضوع باعث می‌شود تا مردم بگویند وقتی برخی از مسئولان دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند پس چرا ما این کار را انجام دهیم.

ملکوتی گفت: سه اصل در دنیا در خصوص کرونا وجود دارد، مردم باید به شستشوی مکرر دستان خود بپردازند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در نهایت از ماسک استفاده کنند تا میزان مرگ و میر کاهش پیدا کند. با کنترل این مسائل است که می‌توان کار را پیش برد، رفتار و آموزش در این خصوص به مردم بسیار مهم است، دولت باید کمک کند تا مردم بتوانند ماسک‌های های ارزان قیمت را تهیه و استفاده کنند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋