🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

وخامت وضع جسمانی شیخ زکزاکی در زندان نیجریه

وخامت وضع جسمانی شیخ زکزاکی در زندان نیجریه
به گزارش گروه بین‌الملل اخبار ، دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در پیامی توییتری اعلام کرد اطلاعاتی که از طرف افراد ملاقات کننده با شیخ زکزاکی در روز پنجشنبه نهم ژانویه سال ۲۰۲۰ به ما رسیده، نشان می‌دهد که وضعیت سلامتی ایشان وخیم است.

دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در پیامی توییتری اعلام کرد وضعیت سلامتی ایشان وخیم است.

در ادامه توئیت‌های دفتر شیخ زکزاکی آمده است: «همانطور که قبلاً هشدار داده بودیم مقامات زندان همچنان از دسترسی پزشکان به شیخ زکزاکی و معاینه ایشان ممانعت می‌کنند؛ بنابراین این امکان وجود ندارد بدانیم وضعیت سلامتی او چگونه است و تا چه حد رو به وخامت گذاشته است چه رسد به این که پزشکان به وی دارو بدهند.»

دفتر شیخ زکزاکی همچنین اعلام کرد: «با توجه به بیانیه عایشه دیککو، دادستان کل که گفته است سرنوشت شیخ زکزاکی در دست دادگاه است نه دولت ایالتی، شکی نیست که این ظالمان به طور خطرناکی انگیزه‌های پنهانی در قبال شیخ بیمار دارند. آن‌ها قصد دارند از دادگاه برای محکوم کردن او به اعدام که هدف اصلی آنهاست استفاده کنند و این (سپردن پرونده به دادگاه) توجیهی برای اعدام وی خواهد بود.»

در ادامه این توئیت‌ها آمده است: «پیامد‌های این بی عدالتی بزرگ می‌تواند بسیار خطرناک و بسیار غیرقابل پیش بینی باشد و این پیامد‌ها ممکن است برای نیجریه و خارج از آن غیرقابل جبران باشد. ما از جوامع بین المللی می‌خواهیم از داخل و خارج از کشور فشار بیاورند تا دولت نیجریه شیخ و همسرش زینت ابراهیم زکزاکی را که به دستور دادگاه عالی فدرال باید آزاد شوند، آزاد کند.»

مردم نیجریه روز پنجشنبه در ابوجا، پایتخت این کشور برای آزادی شیخ زکزاکی، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه تظاهراتی با شعار «مرگ بر آمریکا» برگزار کردند.

مردم نیجریه جمعه گذشته نیز با برگزاری تظاهرات به اقدام ارتش تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اعتراض کردند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋