🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

افتتاح ۳ طرح آبخیزداری در کرمان

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: امروز ۳ سیل بند در منطقه کهنوج ماهان، گجگین و منطقه ده بالا با حجم مخزن ۹۰ هزار متر مکعب و اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سه سد سنگی سیمانی گجگین (بند m۱۱) ، بند مشرف بر ده بالا (m۵) در حوزه بند مملکت و یکی از ٤ بند بالادست ماهان در شهرستان کرمان افتتاح شدند. 

سید مصطفی آیت الهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در یک بازدید ٤ ساعته از حوزه‌های آب ریز ماهان و ده بالا، از افتتاح ١٣ بند در حوزه ماهان و کرمان تا پایان آذر خبر داد و گفت: اعتبار بند‌های انجام شده بالغ بر ١٣ میلیارد تومان است. 

او از اجرای ٤ بند برای حفظ روستای کهنوج، میدان اول هفت باغ و دانشکده هایتک سخن گفت و گورآب‌های منطقه ریگ ماهان را در تاخیر سیلاب و کاهش سرعت حرکت آب، موثر دانست. 

آیت الهی موسوی در افتتاح سد گجگین که با حضور جمعی از اهالی منطقه برگزار شد، با قدردانی از عملکرد یک ساله گذشته منابع طبیعی، ساخت این سد را آرزوی دیرینه مردم منطقه خواند و بیان کرد: این سد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و براساس خدمات عمرانی حوزه بند مملکت انجام شده و ضمن کاهش خسارت سیلاب به خانه‌های پایین دست، مسبب تغذیه قنات‌های مسیر خواهد شد. 

 مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان  نیز در این افتتاحیه ها گفت: امروز ۳ سیل بند در منطقه کهنوج ماهان، گجگین و منطقه ده بالا با حجم مخزن ۹۰ هزار متر مکعب و اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید. 

او افزود: با افتتاح این ۳ طرح آبخیزداری، شهر کرمان تا حد زیادی در برابر سیلاب‌های احتمالی ایمن می شود.

 رجبی زاده بیان کرد: تا پایان آذر ماه ۱۰ سیل بند دیگر نیز در اطراف شهر کرمان و منطقه ماهان به بهره برداری می‌رسد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋