🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بازگشت زندگی به دریاچه ارومیه

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت:با اتمام عملیات طرح انتقال آب از رودخانه زاب، دریاچه ارومیه جان دوباره گرفته و زندگی به این دریاچه باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران  جوان  از تبریز ،یوسف داودی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقیگفت: سالانه ۲/۲ دهم میلیارد متر مکعب آب رودخانه زاب، بصورت بلااستفاده از مرز‌های کشور خارج می شودکه با اجرای این طرح ۱/۲ دهم میلیارد مترمکعب از آب این رودخانه،به دریاچه ارومیه هدایت می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح در ۳ مرحله احداث شد، تونل و کانال انتقال آب، در مدت ۵ سال اجرا شده است افزود:این پروژه، هم اکنون بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود، تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

اواظهار کرد:با بهره برداری از این طرح، سالانه بین ۵ تا ۶ میلیارد مترمکعب آب به حجم ذخیره آب دریاچه ارومیه اضافه می‌شود و براساس مطالعات انجام شده در سال ۱۴۰۶ حجم آب این دریاچه به ۱۶ تا ۱۷ میلیارد مترمکعب آب افزایش می‌یابد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی ادامه داد:با اتمام این طرح و احیای دریاچه ارومیه، علاوه بر جلوگیری از بروز ریزگرد‌های نمک و کاهش آلودگی هوا، مخاطرات زیست محیطی،اقتصادی و معیشتی مردم استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان مرتفع می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، همچنین از احداث مرکز دائمی مطالعات پژوهی دریاچه ارومیه خبرداد و افزود: ساختمان این مرکز نیز در حال احداث بوده و تا اوایل سال آینده به اتمام خواهد رسید.

داودی ابراز امیدواری کرد:با اتمام مراحل عملیات طرح انتقال آب از رودخانه زاب و احداث مرکز مطالعات پژوهی و استقرار متخصصین و پژوهشگران در این مرکز، در آینده نزدیک، ثبات ذخیره اولیه آب دریاچه ارومیه تحقق یابد.

او از تلاش‌های شبانه روزی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه قدردانی کرد.

گفتنی است این بازدید باحضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از نمایندگان استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی انجام شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋