🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بازنگری طرح هادی روستایی یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های  اخبار  از رشت ، علی فتح اللهی، فرماندار شهرستان رشت در ویژه برنامه روز روستا با بیان اینکه روستا‌ها قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور هستند، گفت: هیچ سفره‌ای باز نمی‌شود مگر اینکه ماحصل تلاش و زحمات روستاییان در آن موجود باشد.

فرماندار رشت با تأکید بر حفظ بافت روستایی گفت: بسیاری از طرح‌های هادی روستایی نیازمند بازنگری هستند.

او با بیان اینکه در مباحث تولید، اشتغال و توسعه پایدار باید روستا‌ها در اولویت توجه قرار گیرند، افزود: جهت حفظ و صیانت از مباحث تولیدی در حوزه‌های مختلف کشاورزی و فعالیت‌های مرتبط، باید نگاهی بسیار متفاوت‌تر از پیش به روستا‌ها داشته باشیم.

فرماندار رشت با برشمردن دلایلی چند در خصوص افزایش ارزش افزوده اراضی و ملک در روستا‌های این شهرستان در سال‌های اخیر اظهار داشت: وضعیت آب و هوایی مطلوب، نزدیکی به مرکز کشور و توسعه راه‌ها و زیرساخت‌ها باعث توجه افراد غیربومی به خرید اراضی در روستا‌های شهرستان رشت شده است.

فتح اللهی با اشاره به نکات منفی افزایش قیمت زمین در مناطق روستایی، ادامه داد: این اتفاق، انگیزه فروش اراضی روستایی را برای روستاییانی که با مشکلاتی، چون بالا بودن هزینه‌های کشاورزی و تأمین معاش مواجه هستند، بالا برده و مردم، علیرغم میل باطنی مجبور به فروش بخشی از زمین‌های خویش هستند.

او با تأکید بر اهمیت نظارت بر توسعه روستا از سوی مبادی ذیربط گفت: نقش دهیاران و شورا‌ها در این قضیه بسیار پررنگ و حائز اهمیت است، به خصوص که در سالیان اخیر شاهد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مناطق روستایی هستیم.

فرماندار شهرستان رشت نگاه همه جانبه برای نیل به توسعه پایدار را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید روستا را با تمام فاکتورها، آیتم‌ها و معیار‌های یک روستا مدنظر قرار داده و آن روستا با طبیعت، جنگل ها، رودخانه ها، دریا، سواحل، آثار تاریخی و آیین و تمدنی که در آن وجود دارد، برای همگان تعریف شود.

فتح اللهی غالب طرح‌های روستایی را دارای نواقصی خواند و اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های هادی روستایی نیازمند بازنگری با لحاظ رویکرد همه جانبه است.

او تصریح کرد: باید طرح‌های هادی به گونه‌ای باشد که روستا‌ها در قالب یک روستا و با چشم انداز و بافت روستایی و با شاخص‌های خاص خود حفظ شود، نه اینکه روستا‌ها با المان‌های شهری در قالب یک شهر تعریف شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋