🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

عشایر استان کرمانشاه دغدغه فروش دام های خود را دارند

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه خواستار آزاد شدن صادرات دام زنده برای حل مشکلات جامعه عشایری استان شد.

به گزارش  گروه استان های اخبار  از کرمانشاه ؛  بهزاد محمدی مدیر امور عشایری استان کرمانشاه به مناسبت روز روستا و عشایر (۱۵ مهر)  به مهمترین دغدغه‌های حال حاضر عشایر استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون عشایر استان مشکل فروش دام‌های پرواری خود را دارند، چون قیمت دام خیلی پایین آمده و تقاضا هم برای خرید کم است.

محمدی تنها راهکار برای حل مشکل فعلی عشایر را آزاد شدن صادرات دام زنده عنوان کرد  و خواستار حل مشکلات عشایر استان از سوی مسئولین شد.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه عشایر استان کرمانشاه دو برابر متوسط کشوری دام دارند، گفت: درحالی که متوسط تعداد دام هر خانوار عشایری در کشور ۵۵ راس است، این آمار در استان کرمانشاه ۱۱۰ راس به ازای هر خانوار است و این یعنی عشایر استان ثروتمندتر از عشایر کشور هستند.

محمدی اضافه کرد: عشایر استان کرمانشاه جزو چهار استان دارای بیشترین دام در کشور هستند، ضمن اینکه گوسفند نژاد سنجابی که جزو دام‌های با بازارپسندی بالا در خارج از کشور و به ویژه در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس است، توسط عشایر این استان پرورش می‌یابد.

او در ادامه به سهم عشایر استان در تولیدات دامی اشاره کرد و گفت: عشایر استان کرمانشاه سالانه ۱۳ هزار تن گوشت قرمز، ۲۷ هزار تن شیر، ۱۷۰۰ تن انواع پشم و کرک و بالغ بر ۲۲ هزار قطعه انوع صنایع دستی تولید می‌کنند.

او اضافه کرد: عشایر استان سالانه ۹۰۰ تن روغن حیوانی تولید کرده و از حیث تولید روغن حیوانی در کشور شاخص بوده و صاحب برند هستند، به نحوی که هیچ روغن حیوانی از نظر کیفیت به پای روغن حیوانی تولیدی توسط عشایر این استان نمی‌رسد.

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به جمعیت عشایری استان کرمانشاه داشت و گفت: این استان ۱۴ هزار خانوار عشایری دارد و جمعیت عشایر آن ۸۰ هزار نفر است که هشتمین استان کشور از حیث جمعیت عشایری به شمار می‌رود.
ز

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋