🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بیش از ۹۵ درصد عشایر لرستان بیمه سلامت دارند

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: بیش از ۹۵ درصد از مجموع ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری استان بیمه سلامت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار   ازلرستان ، سعید کریمی اظهار داشت: مابقی هم به دلایل شخصی برای برقراری بیمه مراجعه نکرده اند چراکه در صورت درخواست آنها، اداره کل بیمه سلامت همکاری خوبی خواهد داشت.

او با اشاره به طبیعت‌گردی عشایر و احتمال بروز حوادث مختلف برای دام آنها افزود: شرکت های تعاونی، متولی بیمه دام عشایر هستند و تاکنون ۲۶ هزار راس را بیمه کرده اند.

او با بیان اینکه دام عشایر لرستان حدود ۱.۵ میلیون راس برآورد می شود تصریح کرد:‌ علاوه بر بیمه حوادث و اتفاقات غیرمترقبه، چنانچه در هر منطقه عشایری سه راس دام تلف شود، بیمه این تعداد با تاییدیه کارشناسان پرداخت خواهد شد.

کریمی در خصوص عدم استقبال عشایر از بیمه دام توضیح داد: برخی سال های گذشته، بیمه غرامت دام عشایر را دیر پرداخت کرده اند و ارزیابی ها و بروکراسی اداری حاکم در پرداخت غرامت ها، انگیزه عشایر را برای بیمه دام کاهش داده است.

او تاکید کرد:‌ علاوه بر ضرورت عمل صندوق به تعهدات و پرداخت بموقع غرامت، باید کلاس های آموزشی و توجیهی برای ارتقای دانش عشایر و آشنایی با مزایای صندوق بیمه برگزار شود.

مدیرکل امور عشایری لرستان، اقتصاد متکی به دامداری و مرتع، ساختار اجتماعی بسیار منسجم و زندگی مبتنی بر کوچ را سه ویژگی مهم عشایر دانست و گفت: بیمه اجتماعی از مهمترین نیاز این افراد و مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است.

او ادامه داد: در این راستا تمامی شرکت های تعاونی عشایری لرستان با صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرارداد همکاری دارند تا خدمات مطلوبی به قشر کوچنده استان ارائه شود و بیمه اجتماعی برای بازنشستگی و از کارافتادگی این قشر صورت گیرد.

مدیرکل امور عشایری لرستان اضافه کرد: این صندوق ها افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله عشایر را در سطح مختلف بیمه می کند که انتخاب نوع بیمه در اختیار متقاضیان است.

کریمی ادامه داد: تاکنون هشت هزار نفر از عشایر استان بیمه اجتماعی شده اند در حالی که با توجه به جمعیت بالای این قشر، مابقی افراد نیز باید از طریق فرهنگ سازی، آموزش و تبلیغات مستمر به این امتیاز گرایش پیدا کنند.

اوگفت: لرستان ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری دارد که ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانواده آن کوچنده هستند و تامین آب و آرد مورد نیاز آنها برای کاهش تردد به شهر و کم شدن خطر شیوع کرونا در دستور کار است.

مدیرکل امور عشایر لرستان ادامه داد: در این راستا هفت تانکر ۱۲ هزار لیتری و ۴۵۰ تانکر ۲ هزار لیتری برای تامین آب عشایر تجهیز شده و ۸۸۷ تن آرد دولتی نیز به آنها تخصیص یافته است.

کریمی اظهار داشت: لرستان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری شامل ۸۴ هزار نفر دارد که ۴.۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که رتبه خانواری و جمعیت آنها در سطح کشور به ترتیب هفت و ۶ است.

جمعیت عشایر لرستان ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات لبنی و دامی معادل ۲۵ درصد پروتئین استان را تولید می کنند و در مجموع سهم آنها در تولید ناخالص ملی با احتساب سایر محصولات زراعی، دامی و صنایع دستی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋