🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال روستایی

شریعتمداری گفت: از ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی برداشت شده، ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی اخبار ، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مراسم افتتاح ۱۹۱ طرح بهره‌مند شده از تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری و افتتاح طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار روستایی و عشایر، اظهار کرد: خدمات دولت تدبیر و امید در تأمین زیر ساخت‌های روستایی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های روستایی به دو مکمل نیاز دارد، گفت: یکی از این مکمل‌ها، ایجاد بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان در سطح کشور بود که در دولت فعلی به آن توجه ویژه‌ای شد. در این دولت جمعیت بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر به یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۳۹ خانوار رشد پیدا کرد که ۹۵ درصد رشد داشته است.

شریعتمداری بیان کرد: در روز ملی روستا گام بزرگ دیگری برای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی برداشته شد تا هیچ نیازمندی در روستا‌ها از پوشش بیمه محروم نماند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبلغ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان توسط دولت برای تأمین سهم بیمه روستاییان اختصاص داده شد که یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر از خانواده‌های روستایی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند، بیمه شدند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سرانه دارایی صندوق بیمه روستاییان و عشایر که ۴ میلیارد تومان بود، به ۸۰ میلیارد تومان رسید، بیان کرد: موضوع دوم، مربوط به اشتغال روستاییان است که علی‌رغم وجود زیرساخت‌ها بدون ایجاد اشتغال، حیات میسر نبود.

شریعتمداری با بیان اینکه با موافقت مقام معظم رهبری مبلغ ۱۴۲۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت شده است، افزود: این مبلغ برای پوشش بیمه روستاییانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده‌اند، استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با موافقت مقام معظم رهبری ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جهت توسعه اشتغال برداشت شده است، گفت: از این مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی با نرخ، ۴، ۶ و ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان آن در اختیار روستاییان مناطق محروم قرار گرفته که اشتغال ۲۱۰ هزار روستایی را فراهم کرده است.

وی گفت: سهم انحراف از تسهیلات روستایی طبق اعلام دیوان عدالت اداری، ۴ درصد است، همچنین با اختصاص این مبلغ از صندوق توسعه ملی، سهم اشتغال روستایی از ۳ درصد به ۲۹ درصد افزایش یافته است که ۳۸ درصد از کارآفرینان روستایی، زنان هستند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋