🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۸ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۵ داروی طبیعی برای کنترل آلرژی

۵ داروی طبیعی برای کنترل آلرژی

به گزارش گروه وبگردی اخبار ،سالانه میلیون‌ها نفر از آلرژی رنج می‌برند و با مصرف دارو‌هایی که اغلب عوارض جانبی دارند، به‌طور موقت تسکین می‌یابند. خوشبختانه برخی درمان‌های طبیعی هم وجود دارند که بدون ایجاد عوارض جانبی می‌توانند آلرژی شما را کنترل کنند. در ادامه با چهار محصول طبیعی آشنا شوید که ثابت شده است آلرژی را حتی در بدترین حالت آن کنترل می‌کند.

در گزارش زیر با چهار محصول طبیعی آشنا شوید که ثابت شده است آلرژی را حتی در بدترین حالت آن کنترل می‌کند.

زنجبیل
به مبارزه با آلرژی در بسیاری از سطوح آن کمک می‌کند. این ماده خوراکی یک آنتی‌هیستامین طبیعی است که مشکلات سینوس‌ها را برطرف می‌کند و به لطف خواص ضد‌التهابی، احساس درد را که اغلب با حملات آلرژی همراه است، کاهش می‌دهد. زنجبیل همچنین با تسکین گاز و نفخ، معده را آرام کرده و به اختلالات گوارشی کمک می‌کند.

پروبیوتیک‌ها
در مواد‌غذایی خاصی مانند کفیر، ماست و کلمترش یافت میشود و حاوی باکتری‌های خوبی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. پروبیوتیک‌ها تعادل باکتری‌ها را تغییر می‌دهد و به این ترتیب از واکنش شدید بدن به آلرژی و در نتیجه کاهش علائم آن کمک می‌کند. نتایج مطالعه منتشر شده در مجله علوم لبنی نشان داده است پروبیوتیک‌ها اثرات مفیدی بر آلرژی دارد. در آزمایشی ۴۹ بیمار مبتلا به آلرژی شیر غنی از نوعی باکتری مفید و شیر بدون پروبیوتیک دریافت کردند. مشاهده شد گروهی که شیر حاوی پروبیوتیک دریافت کرده بودند، علائم آلرژی کمتری در چشم و بینی از خود نشان دادند.

کوئرستین و سبزیجات برگ‌دار
یک بیوفلاونوئید است که تولید و ترشح هیستامین را تعدیل می‌کند. این ترکیب در انواع میوه‌ها و سبزیجات، به‌ویژه سبزیجات دارای برگ سبز، کلم بروکلی، گل کلم، تره فرنگی و پیازچه یافت می‌شود. آزمایشات بالینی نشان داده است مصرف کوئرستین ضمن بهبود سلامت کلی فرد، تحریک مجاری تنفسی را کاهش می‌دهد. این ماده در دوز‌های بالا می‌تواند به کنترل واکنش شدید آنافیلاکتیک به بعضی از غذا‌ها مانند بادام زمینی نیز کمک کند. افرادی که مستعد آلرژی فصلی هستند بهتر است با افزایش مصرف سبزیجات، دریافت کوئرستین را افزایش دهند. بهتر است این کار را قبل از شروع فصل آلرژی آغاز کنند.

مرکبات
مرکبات و به‌خصوص لیمو که ویتامین C، بیوفلاونوئید‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی دارد به تقویت پاسخ ایمنی و جلوگیری از علائم آلرژی‌های فصلی کمک می‌کند. توجه داشته باشید مصرف میوه مرکبات در مقایسه با مصرف آن به شکل آبمیوه به طور قابل توجهی برای سیستم ایمنی بدن مفید است.

ویتامین D
ویتامین D یا «ویتامین آفتاب» یک ماده مغذی است که برای کاهش علائم آلرژی بسیار مفید است. ویتامین D با کمک به جذب کلسیم به تقویت سیستم ایمنی و مقابله با آلرژی کمک می‌کند.

منبع: روزنامه جام جم

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋