به گزارش گروه استان های اخبار از شیراز ، مسیرهای عبور مرور در سطح شهر یکی از مهمترین بخشهای یک شهر توسعه یافته است که علاوه بر رفاه حال مردم جامعه، زیبایی شهر را به همراه دارد و نمره مثبتی در کارنامه مدیریت شهری است.
نرمی در حرکت و آسایش راننده، روانی حرکت خودرو و سهولت چرخش و حرکت لاستیک، همراه با استهلاک کمتر از مزایای آسفالت محسوب میشود.
آسفالت مادهای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته میشود و در ساخت جاده، باند فرودگاه و ... به کار گرفته میشود. آسفالت با توجه به نحوه کاربرد و اختلاط، به سه دسته آسفالت گرم، حفاظتی و سرد تقسیم بندی میشود.
سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری که از دیرباز بازوی توانمند شهرداری شیراز بوده است همواره با در اختیار داشتن دو کارخانه تولید مصالح و آسفالت کفترک (جنوب شرق) و دوکوهک (شمال غرب) شیراز نقش موثری درتامین مصالح و درنتیجه خودکفایی شهرداری در اجرای پروژههای آسفالت و عمرانی داشته است.
رئیس سازمان عمران و بازافرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از اجرای بیش از ۱۷۸ هزار تن آسفالت در سطح معابر شیراز طی شش ماه نخست سال خبرداد.
محسن نعمت اللهی گفت: آسفالت مورد نیاز در کارخانههای سازمان به صورت شبانه روزی تامین میشود تا همشهریان بتوانند به راحتی عبور و مرور داشته باشند.
او با بیان اینکه عمده عملیات اجرای آسفالت توسط سازمان عمران اجرا میشود افزود: این عملیات با تلاش ۵ اکیپ پخش و تراش و ترمیم سازمان در سطح مناطق اجراشد.
نعمت اللهی مساحت آسفالت اجرا شده طی شش ماه گذشته توسط سازمان عمران را بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع عنوان کرد.
او، بلوار احمد بن موسی (ع)، بهشتی، خلیج فارس، نصر غربی، بعثت، سرباز، آفرینش، دولت، خرمشهر، نواب صفوی، خیابان ساحلی، فردوسی، زینبیه، نصر شرقی، روزبهان، گلچین غربی و فرعی ها، میدان الله، دروازه کازرون، قدوسی شرقی، میرزای شیرازی، کندرو مدرس، حسینی الهاشمی، المان ورودی و پروژههای شهیدان یغمور، هفت تن دلگشا و علی بن حمزه (ع) را از جمله معابری مهمی برشمرد که طی شش ماه گذشته توسط نیروهای تلاشگر سازمان عمران روکش و تراش و ترمیم شدند.
پاسخ ها