🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پارک های جنگلی در چهارمحال و بختیاری احاله مدیریت می شود

احاله مدیریت پارک‌های جنگلی چهارمحال و بختیاری به بخش غیردولتی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، سید اسماعیل صالحی سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از احاله مدیریت پارک‌های جنگلی استان به بهره‌برداران بخش غیردولتی خبر داد و گفت: اولویت اول واگذاری این پارک‌ها به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است.

او از اجرای طرح جهشی ۹ در ۹۹ در راستای تحقق شعار سال با عنوان "جهش تولید" در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: این طرح با هدف حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع تمام فعالیت‌های منابع‌طبیعی را در ۹ محور در بر می‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اولین محور کاری در سال‌جاری حفاظت از جنگل‌ها و ارتقای پوشش گیاهی با بلوک‌بندی مناطق بحرانی است، گفت: تمامی استان‌ها در همین راستا برنامه‌هایی را از جمله برخورد با تصرفات غیرمجاز، مقابله با آتش‌سوزی، قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع برای بالابردن ضریب حفاظت مناطق جنگلی انجام می‌دهند.

صالحی اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی با اولویت اراضی جنگلی از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع‌طبیعی و آبخیزداری می باشد، همچنین شناسایی و تعیین حدود ذخیره‌گاه‌های جنگلی و اطلاع‌رسانی از طریق آگهی نیز مدنظر است.

او از احاله مدیریت پارک‌های جنگلی چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداران بخش غیردولتی خبر داد و افزود: اولویت اول واگذاری این پارک‌ها به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است، درصدد هستیم دو پارک جنگلی استان را به نام شهید سردار قاسم سلیمانی و یکی از شهدای منابع‌طبیعی نامگذاری کنیم.

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تقویت صندوق‌های توسعه منابع‌طبیعی را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده این اداره عنوان و خاطرنشان کرد: این مسئله در راستای اقتصادی کردن فعالیت‌های بهره‌برداران و تولیدکنندگان عرصه‌های منابع‌طبیعی انجام می‌شود.

او ادامه داد: همچنین اجرای طرح‌های زراعت چوب نیز برای ساماندهی بهره‌برداری از جنگل‌ها و محصولات فرعی جنگل و مرتع در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید

صالحی تاکید کرد: بهره‌بردارانی که تا قبل از سال ۹۸ پروانه چرا دریافت کرده بودند باید تا پایان سال ۱۴۰۰ برای تمدید طرح مرتع‌داری و یا پروانه چرای خود به ادارات منابع‌طبیعی و آبخیزداری مراجعه کنند، در غیر این‌صورت مجوز طرح و پروانه چرای آن‌ها باطل می‌شود.

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در پایان عنوان کرد: کشت و توسعه گیاهان دارویی، برنامه‌های حفاظت از خاک، کنترل فرسایش خاک، توسعه جنگل‌کاری اقتصادی، احداث پارک‌های جنگلی و ... از دیگر برنامه‌های محوری سال‌جاری است، نرخ فرسایش خاک در این استان ۲۵ تا ۳۰ تن در هکتار است و همین مسئله نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری در تخصیص اعتبارات برای اجرای برنامه‌های آبخیزداری است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋