🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

حفظ محیط زیست با انتقال سیال یک دکل حفاری به دستگاه دیگر

مدیر پروژه حفاری طرح توسعه میدان نفت شهر در شرکت ملی حفاری ایران انتقال سیال از یک دکل حفاری به دستگاه دیگر با کاربست ابداعی به منظور حفظ محیط زیست انجام شد.

غلامرضا آل محمود مدیر پروژه حفاری طرح توسعه میدان نفت شهر در شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های اخبار از اهواز ، گفت: کارکنان عملیاتی و سیالات شرکت به منظور حفاظت از محیط زیست، کاهش هزینه‌ها و شتاب بخشی در حفاری یک حلقه چاه با کاربست راهکار ابداعی نسبت به انتقال سیال از یک دکل حفاری به دستگاه دیگر اقدام کردند.

او افزود: در جریان حفاری و تکمیل چاه شماره ۲۲ در این میدان نفتی با دکل حفاری ۳۵ فتح بخشی از سیال حفاری (پایه آبی) به روال معمول در مرحله تکمیل چاه از چرخه عملیاتی خارج شد.

آل محمود اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی حفاری چاه شماره ۲۵ همکاران روی این اندیشه که به چه نحو این سیال را بدون دور ریز به چرخه عملیات بازگردانند تمرکز و شیوه‌های مختلف را مدنظر قرار دادند، البته در این ارتباط پیشنهادات متعدد ارائه شده در هم افزایی و بررسی فنی، جابجایی سیال از طریق خط لوله آب غیر شرب (صنعتی) در دستور کار قرار گرفت و این کار در یک فرصت محدود با موفقیت محقق شد.

مدیر پروژه حفاری طرح توسعه میدان نفت شهر در شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: در اجرای این کار مقدار ۲۲۰ بشکه سیال حفاری با وزن ۱۱۵ پوند و ۶۳۰ بشکه حفاری با وزن ۷۰ پوند از محل دستگاه حفاری ۳۵ فتح به مخازن سیال دستگاه ۴۸ فتح در فاصله حدود دو کیلومتر انتقال تا در عملیات حفاری و تعمیر چاه ۲۵ از آن استفاده بهینه به عمل آید.

این مقام مسئول ادامه داد: این شیوه در جای خود علاوه بر حفاظت از محیط زیست و شتاب بخشی در عملیات حفاری با توجه به مدت زمان که صرف ساخت سیال می‌شود، از نگاه اقتصادی نیز بیش از دو میلیارد ریال صرفه جویی در برداشت، البته درحال حاضر حفاری ۵ حلقه چاه نفت شامل؛ یک حلقه توسعه‌ای و ۴ حلقه تعمیری تکمیلی را با بکارگیری ۳ دستگاه حفاری سنگین در میدان نفت شهر در حوزه عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی در دست اجرا دارد.

براساس این گزارش؛ پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی نفت شهر در استان کرمانشاه از پروژه‌های توسعه‌ای وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است به صورت EPD/EPC از سوی ملی حفاری اجرا می‌شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋