مدیر عامل این شرکت دانشبنیان در ادامه گفت: در این روش برخلاف روش سنتی، قطعه تولید شده با کیفیت بسیار بیشتری تولید میشود و مصرف مواد اولیه نیز کاهش مییابد. علاوه بر افزایش کیفیت کار، هزینه تمام شده نیز کاهش مییابد که این موضوع استفاده از این روش را مقرون به صرفه میکند.
ارشدی صوفیانی، با اشاره به تحققیات صورت گرفته در این شرکت، گفت: در روش قدیمی ماسه ریخته شده در قالب دور ریخته میشود، اما در روش جدید این ماده اولیه مجدد استفاده میشود و این موضوع یک مزیت برای روش جدید ایجاد کرده است.
ارشدی صوفیانی افزود: در روش قبلی در قسمتهای که میخواستیم خالی بماند از ترکیبی از ماسه، رزین و دیگر مواد استفاده میشد، در روش جدید، اما استفاده از این مواد حذف شده است. شرکت ما سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن قطعات برای تراکتورسازی تولید میکند. اما این میزان ۶۰ درصد از فروش شرکت است.
او با اشاره به این موضوع که این شرکت موفق شده است در سال گذشته در سطح کشور به عنوان صادرکننده نمونه ملی معرفی شود گفت: ۳۰ درصد از کل تولیدات این شرکت صادر میشود. قطعاتی مانند سیلندرهای خودرو و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز نیز در این واحد صنعتی تولید میشود.
ارشدی صوفیانی، ضمن اشاره به دیگر فعالیتهای نوآورانه این شرکت، گفت: روش نوین ریخته گری بر اساس ریختهگری فوم نابود شوند (لاستفوم) در کشورهای مانند هلند، فرانسه و چین کاربرد دارد. در صورت عدم بومیسازی این روش، ممکن بود شرکتهای داخلی به دلیل کیفیت پایین محصولات، نتوانند محصولات خود را با تحولات جهانی همگام سازند.
ارشدی صوفیانی ضمن توضیح فعالیتهای واحد تحقیقات شرکت گفت: با توجه به زحمات جوانان متخصص کشور و واحد R&D شرکت، در نظر داریم تا روشهای دانشبنیان و جدید ریختهگری مانند ریختهگری دقیق را نیز بومیسازی کنیم. این مسئله میتواند از خروج مبلغ قابل توجهی ارز جلوگیری کند.
پاسخ ها