🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

جلسات خانگی قرآن، نقش آفرین اهداف قرآنی در جامعه

حجت‌ الاسلام حسینی گفت: جلسات خانگی قرآن کریم، نقش‌ آفرین اهداف قرآنی در جامعه خواهند بود؛ بنابراین از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور در همایش دبیران و رابطان قرآنی عصر شهرستان‌های استان کرمان با بیان اینکه باید موضوع قرآن کریم به معنای واقعی کلمه در دستور کار قرار گیرد، گفت: جلسات خانگی قرآن کریم، نقش‌ آفرین اهداف قرآنی در جامعه خواهند بود؛ بنابراین از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

او افزود: استان کرمان دارای زیرساخت‌های خوبی در زمینه قرآن کریم هست و در این زمینه در جمع استان‌های موفق و برتر قرار گرفته؛ اما لزوم احیا و ایجاد جلسات جدید هم یک ضرورت خواهد بود.

مسئول جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور با تاکید بر مردمی بودن فعالیت‌های قرآنی گفت: تاریخ فعالیت‌های قرآنی بیانگر این مطلب است که پشتوانه‌های مردمی برای فعالیت‌های قرآنی باعث پایداری و ماندگاری بیشتر این فعالیت ها هست و نتایج خوبی را در پی داشته است،؛ لذا مردم و خیران برای هزینه‌های قرآنی، فعالیت داشته باشند؛ گرچه اعتبارات دولتی هم خوب است؛ اما مردم باید در فعالیت‌های قرآنی شریک و سهیم باشند.

فعالیت بیش از یک‌هزار جلسه قرآن خانگی در شهر کرمان

احمد فتحی، رئیس شورای قرآنی امام عصر (عج) استان کرمان گفت: در شهرستان‌های استان کرمان، دبیران و رابطان قرآنی فعالیت‌های گسترده‌ای را در ترویج فرهنگ قرآنی دارند و ما فقط در شهر کرمان بیش از یک‌ هزار جلسه قرآن خانگی فعال داریم.

او افزود: زیرساخت‌های خوبی در استان فراهم شده است و دوره‌های آموزشی مختلف و متعددی برای مربیان و اساتید قرآنی برگزار شده و طرح‌های جامعه قرآنی عصر کشور نیز در این استان با جدیت پیگیری و اجرایی شده است.

فتحی بیان کرد: قرآنی شدن جامعه از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و زمینه‌سازی می‌کند تا جامعه را به حیات طیبه برساند و همکاران ما در استان برای رسیدن به جامعه‌ای قرآنی تلاش و فعالیت دارند و مسئولان نیز در این زمینه همراه خواهند بود.

او گفت: احیا، سازماندهی و شناسایی جلسات خانگی قرآن کریم در سطح استان انجام شده است و ایجاد طرح جامع فرهنگی قرآنی و شناسایی و ساماندهی فعالان قرآنی در دستور کار قرار دارد.

رئیس شورای قرآنی امام عصر (عج) استان کرمان بیان کرد: طرح مساجد به عنوان تراز فرهنگی، هدف دیگر این مجموعه است که اجرایی شده است؛ چرا که معتقدیم مساجد از رویکرد‌های اصلی خود فاصله گرفته‌اند و این مکان مقدس باید علاوه بر نماز و دعا، فعالیت‌های قرآنی بیشتری را داشته باشند.

در این گردهمایی دبیران و رابطان قرآنی عصر استان کرمان نیز به بیان دیدگاه‌ها و فعالیت‌های حوزه کاری قرآن کریم در شهرستان‌های استان پرداختند و بر فعالیت بیشتر در زمینه قرآنی همراه با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی در دوران کرونا تاکید شد.

منبع: خبرگزاری فارس

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋