🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کمک بیمه سلامت به بیماران در زمان شیوع کرونا

معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان یکی از مهم‌ترین اقدامات بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا بوده است.

بیمه سلامت

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، علی قوام، معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و باهدف کاهش مراجعه بیمه شدگان به ادارات بیمه و دفاتر پیشخوان ، اداره کل بیمه سلامت استان به کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت روی آورده است.

او افزود: امکان دریافت خدمات دربخش سرپایی و بستری بدون نیاز به دفترچه و صرفا با ارائه کدملی و کارت شناسایی عکس دار، نیاز نداشتن به تمدید دفاتر بیمه باتوجه به امکان استحقاق سنجی و بهره گیری از اعتبار بیمه نامه درسامانه‌های بیمه سلامت و ایجاد ارتباط بابیمه شدگان و اطلاع رسانی به آن‌ها ازطریق سامانه‌های الکترونیک از جمله ۱۶۶۶ و روش‌های دیگر برای کاهش مراجعه بیمه شدگان است.

معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان ، تصریح کرد: سامانه‌های الکترونیکی را در دسترس قرار دادیم تا از این طریق اعتبار دفاتر قابل رویت باشد و از یک سو نقش دفترچه کمرنگ و از سوی دیگر نیاز به مراجعه مردم وجود نداشته باشد.

قوام گفت: برخی از خدمات تخصصی از جمله سی تی اسکن که بازه زمانی مشخص دارند و در زمان شیوع کرونا این موارد آزاد شده است و یکسری دارو‌ها را اجازه تجویز به پزشکان عمومی داده شد تا از ازدحام در مطب‌های خصوصی کاسته شود.

او تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا در کشور، برخی راهنما‌های بالینی مرتبط با خدمات تشخیصی برداشته شد از جمله در مواقع عادی، دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است، اما نیاز به ارائه این خدمت برای بیماران کرونایی باعث شد که این محدودیت فعلا حذف شود.

معاون اداره کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی ۹۰ درصد هزینه‌ها به همت بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در بخش سرپایی نیز پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است ،افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت که برگه سفید داشت و اعتبار آن‌ها پایان یافته بود هم در دو نوبت انجام شد.

او با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور فعال شد تا به سئوال‌های بیمه شدگان در زمینه این بیماری پاسخ دهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشاوره‌های تلفنی در کاهش حجم مراجعه مردم به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی موثر بود.

قوام تصریح کرد: در این زمینه ۱۳۰ خط جدید به سامانه ۱۶۶۶ اضافه شد که۳۰ پرستار و۱۰ پزشک عمومی در سه شیفت پاسخگوی سئوالات مردم بودند.

او در پایان گفت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت برای اطلاع از اعتبار وضعیت بیمه‌ای خود می‌توانند از کد دستور# ۱۶۶۶* استفاده کنند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋