🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

جذب ۱۰۸ هزار برگه سند از واحدهای مختلف آستان قدس رضوی

به گزارش گروه استان های  اخبار  از مشهد ، محمدهادی زاهدی مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: حفاظت از گنجینه‌های آستان قدس رضوی یکی از موارد منشور هفتگانه مقام معظم رهبری در تبیین وظایف آستان قدس رضوی است که این مدیریت با استناد به این موضوع حفظ و نگهداری اسناد مرتبط با این آستان را در دستور کار خود قرار داده است.

در ۵ ماهه نخست امسال، ۱۰۸ هزار برگه سند از واحد‌های مختلف وابسته به آستان قدس رضوی جذب شد.


او با اشاره به جذب این اسناد به‌صورت انتقال و اهدا به اقدامات صورت گرفته بر روی اسناد اشاره کرد و افزود: این اسناد به‌منظور نگهداری و انجام کار‌های فنی به مخزن پیش آرشیو اسناد این مرکز منتقل‌شده است.


 مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی بخش عمده این اسناد را اسناد انتقالی از دبیرخانه مدیریت عالی حرم مطهر دانست و ادامه داد: به‌منظور جذب حداکثری اسناد از واحد‌های مختلف وابسته به آستان قدس رضوی، در گام نخست شناسایی مجموعه‌هایی که ظرفیت مزبور را داشته باشند در دستور کار قرار گرفت.


زاهدی بیان کرد: در این زمینه پس از شناسایی و اولویت‌بندی، اسناد موجود در دبیرخانه حرم مطهر رضوی در اولویت نخست قرار گرفت که پس از بازدید حضوری از اسناد دبیرخانه حرم و تعیین تکلیف وضعیت اسناد موجود در این بایگانی‌ها، ارزشیابی اسناد در محل به عمل آمد و اسناد قابلیت انتقال و نگهداری دائم تشخیص داده شد.


او به انتقال ۲ هزار و ۱۱۰ پوشه سند از مکاتبات اداری مجموعه حرم، کارکنان و خدمه و اسناد مربوط به مدفونین بهشت جوادالائمه(ع) به مرکز اسناد اشاره داشت.


 مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی به انتقال تعدادی از اسناد اداری مدیریت اسناد و مطبوعات و نیز مدیریت مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی به مخزن پیش آرشیو مرکز اسناد در مدت ۵ ماهه نخست امسال اشاره داشت و تاکید کرد: اسناد اهدایی آقای سنابادی از کارکنان بازنشسته سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز بخش دیگری از اسنادی بود که در این مدت وارد مجموعه شد.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋