او افزود: به همین منظور سکوی مذکور از بیست و یکم مرداد ماه امسال به مدت ۲۵ روز برای انجام تعمیرات اساسی سالانه از چرخه تولید خارج شد و در نیمه دوم شهریورماه پس از پایان موفق عملیات تعمیرات در بازه زمانی پیشبینیشده، به مدار بهرهبرداری بازگشت.
به گفته مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، انجام کالیبراسیون حدود ۵۰ عدد شیر اطمینان در سکو، بازرسی هفت مخزن اصلی سکو و رفع نشتی شیرهای معیوب، تعویض سه خط لوله اصلی گاز سکو مشتمل بر ۷۰۰ اینچ از جمله خط لوله زانویی ۳۲ اینچ خروجی گاز سکو به طول هفت متر و با وزن ۶ تن به صورت یکپارچه، انجام عملیات جوشکاری و فیتآپ با بیش از ۹۰ نقطه سرجوش در سایزهای متفاوت ۲،۴،۶،۸،۱۲،۳۲ اینچ، انجام فرایند تستهای رادیوگرافی و تستهای مکمل از جمله تست غیرمخرب NDT و در انتها هایدروتست جهت تایید نهایی این عملیات، از مهمترین فعالیتهای انجام شده در تعمیرات فوق سنگین سکوی SPD۸ پارس جنوبی به شمار میرود.
عبادی با بیان اینکه در مجموع با صرف نزدیک به ۸۰ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در تعمیرات فوق سنگین این سکوی گازی به پایان رسید، یادآوری کرد: عملیات تعمیرات اساسی مشابه در سکوی SPD۷ نیز همانند سکوی SPD۸ امسال به صورت کامل انجام شد و هر دو سکو در حال حاضر با ظرفیت کامل برداشت گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی در مدار بهرهبرداری قرار دارند.
پاسخ ها