🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رشد ۷۰ درصدی آزمایشگاه های معتمدحفاظت محیط زیست در خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تعداد آزمایشگاه‌های معتمد در خراسان رضوی در سه سال اخیر، ۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از مشهد ،تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: صدور ۹ گواهینامه برای متقاضیان آزمایشگاه‌های معتمد، ۱۶ مورد تمدید گواهینامه و ۲۰ مورد ارتقاء را در آزمایشگاه‌های معتمد خراسان رضوی داشته ایم.

او افزود: با ۱۸ مورد درخواست متقاضیان نیز بنا به بررسی کمیته معتمد استانی و به دلیل کامل نبودن مدارک و احراز نشدن شرایط مخالفت شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ آزمایشگاه معتمد در استان در زمینه سنجش پارامتر‌های آب و فاضلاب، هوا، خاک و پسماند فعال است. در این مدت بیش از ۵۳۰۰ نوبت نتایج پایش و سنجش آلاینده‌های واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی دریافتی از آزمایشگاه‌های معتمد در قالب طرح خوداظهاری در پایش؛ به همت کارشناسان این اداره کل بررسی و با ضوابط و مقررات جاری تطبیق داده شده است.

تعلیق و اخطار به آزمایشگاه‌های متخلف

همتی بیان کرد: بیش از ۸۰۰ مورد نظارت همزمان بر عملکرد آزمایشگاه‌های معتمد برنامه ریزی و محقق شده است. همچنین نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌های معتمد با تشخیص تخلف چندین آزمایشگاه منجر به برخورد قانونی با متخلفین مطابق با شیوه نامه‌های آزمایشگاه معتمد شده است.

او تصریح کرد: نظارت بر عملکرد، بررسی دقیق پرونده‌ها و نتایج عملکرد آزمایشگاه‌های معتمد؛ منجر به صدور ۱۸ مورد تذکر، ۱۲ مورد اخطار و ۲ مورد تعلیق گواهینامه آزمایشگاه‌های معتمد دربازه زمانی فوق شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست تاکید کرد:بکارگیری افراد متخصص در آزمایشگاه برای رسیدگی دقیق به پرونده‌ها و درخواست‌های آزمایشگاه‌ها و نیز راه اندازی آزمایشگاه خاک دراین اداره کل با هدف انجام تست‌های مقایسه‌ای و ارتقاء توان آزمایشگاهی استان از دیگر امتیاز‌های یاد شده به شمار می‌رود.

ف. غ

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋