🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بالگرد اورژانس در چهارمحال و بختیاری به پرواز درمی آید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از راه‌اندازی مجدد اورژانس هوایی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

بالگرد اورژانس
به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: بالگرد اورژانس استان پارسال سقوط کرد و دو نفر از عزیزان کادر درمان استان و سه کادر پرواز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

او افزود: خوشبختانه هفته آینده یک بالگرد دیگر در استان مستقر می‌شود، این اتفاق به ویژه که در آستانه زمستان هستیم، بسیار امیدوارکننده است.

شیرانی اضافه کرد: وقتی کرونا وارد کشور و به دنبال آن این استان شد، به بضاعت بهداشتی و درمانی خود در چهارمحال و بختیاری که نگاه کردیم علاوه بر ضعف‌ها مشاهده کردیم که از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای مبارزه با این بیماری برخورداریم.

او ادامه داد: در زمینه اجرا هم شعار خیلی زود، خیلی هماهنگ را سرلوحه کار خود قرار دادیم و در همین راستا تلاش شد کار‌ها اصولی و در اسرع وقت انجام شود.

شیرانی با اشاره به اینکه در چهار ماه اول شیوع کرونا، میزان متوسط بروز و مرگ و میر این بیماری در این استان زیر ۵۰ درصد متوسط کشوری بود گفت: علی‌رغم آنکه استان در کریدور رفت و آمد قرار دارد و همچنین اغلب استان‌های همجوار همگی در شرایط بحرانی قرار داشتند، اما هماهنگی در استان باعث شد تا عملکرد خوبی در این خصوص انجام شود.

او افزود: تا پایان تیرماه بروز بیماری در چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر بود تا اینکه ویروس تغییر رفتار داد و همچنین دیگر شرایط دست به دست هم داد و پیک دوم بیماری آغاز شد، در پیک دوم بیماری نیز این استان جزو استان‌های گرفتار بود، اما با این وجود هیچگاه وضعیت استان قرمز نشد.

شیرانی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ هزار نمونه از موارد مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده است اضافه کرد: از این تعداد نمونه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ بیمار بستری شدند، آزمایش شش هزار و ۵۰۰ بیمار مثبت اعلام شد، نزدیک به ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، نزدیک به ۴۰۰ نفر از همکاران بهداشت و درمان به کرونا مبتلا شدند و دو نفر نیز شهید مدافع سلامت در این استان به ثبت رسید.

او اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ چهارمحال و بختیاری ۷۰ نفر پزشک متخصص و فوق‌تخصص به کادر درمان این استان اضافه شد، با این اتفاق هیچ کمبودی به‌ویژه در مناطق محروم نخواهیم داشت.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋