🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بایدبه موضوع اقتصاد در هنر خوشنویسی توجه ویژه شود

رئیس انجمن خوشنویسان کرمانشاه با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی هنرمندان خوشنویس استان خوب نیست، گفت: مردم کرمانشاه باید آثار خوشنویسی و سنتی خود را بشناسند تا با خرید آن‌ها بخشی از مشکلات هنرمندان هم حل شود.

به گزارش  گروه استان های اخبار  از کرمانشاه ؛ عبدالله جواری رئیس انجمن خوشنویسان کرمانشاه گفت: در کرمانشاه از آثار هنر خوشنویسی زیاد استقبال نمی‌شود و باید با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و معرفی هنرمندان این عرصه به جامعه، به موضوع اقتصاد در هنر خوشنویسی هم توجه ویژه صورت گیرد.

او دستیابی به وضعیت اقتصادی بهتر را وابسته به همت خود خوشنویسان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاع‌رسانی همه ارگان‌های مرتبط دانست و اظهار داشت: اگر امروز استان‌های شیراز و اصفهان در زمینه اقتصاد هنر پیشرو هستند به دلیل فرهنگ مردم آن منطقه و آشنایی بیشتر مردم عادی با آثار هنری و هنرمندان استان خودشان است.

استاد جواری، مسائل اقتصادی را برای هنرمندان بسیار مهم توصیف کرد و گفت: در کرمانشاه با وجود استعداد‌ها و ظرفیت‌های فراوانی که در زمینه خوشنویسی داریم، اما مردم اطلاع چندانی از این هنر ندارند و آگاهی مردم هم موجب تحول در وضعیت اقتصادی هنرمندان می‌شود تا بتوانند با علاقه و انگیزه بیشتری به خلق آثار ناب خوشنویسی روی بیاورند.

خوشنویس کرمانشاهی با اشاره به برگزاری آزمون خوشنویسی در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه و برگزاری کلاس‌های مختلف از مبتدی تا سطح عالی در همه شهرستان‌های استان گفت: سال ۱۳۶۰ انجمن خوشنویسی را با یک کلاس احداث کردم، اما امروز ۳۵ کلاس مختلف در سطح استان دایر است.

رئیس انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه، در خصوص تعداد دانش‌آموختگان در کلاس‌های خوشنویسی هم گفت: هم‌اکنون ۴۰۰ دانش‌آموخته ممتاز، ۶۰ دانش‌آموخته فوق ممتاز و هزاران خوشنویس در رده پایین‌تر از ممتاز و علاقه‌مند به این عرصه در حال فعالیت و خلق اثر هستند.

استاد جواری در خصوص ویژگی‌های هنر خوشنویسی هم گفت: این هنر یکی از هنر‌های اصیل ایرانی است به خصوص خط نستعلیق که خط خاص مردم ایران است.

او با بیان اینکه  خوشنویسی ذات هنر ایرانی‌ها است ادامه داد: همه ما ایرانی‌ها خوب نوشتن را دوست داریم، اما برای اینکه مردم را با این هنر بیشتر آشنا کنیم نیازمند هماهنگی و همکاری بیشتری هستیم.
انتهای  پیام/ز

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋