🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

شعارنویسی بر روی مجسمه چرچیل در تظاهرات ضدنژادپرستی در لندن

تظاهرکنندگان انگلیسی در اعتراض به بی‌عدالتی و نژادپرستی در این کشور با تجمع در میدان پارلمان در لندن علیه وینستون چرچیل، مشهور‌ترین نخست‌وزیر انگلیس شعارنویسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار ، رسانه‌های انگلیس اعلام کردند تظاهرکنندگان معترض به بی‌عدالتی و نژادپرستی در این کشور با تجمع در میدان پارلمان در لندن علیه وینستون چرچیل، مشهور‌ترین نخست‌وزیر انگلیس شعارنویسی کردند و او را یک نژادپرست نامیدند.

در حالی که معترضان برای بار دوم است در ادامه تظاهرات ضد نژادپرسیت در این کشور بر روی مجسمه چرچیل شعارنویسی می‌کنند، پلیس لندن، پایتخت انگلیس اعلام کردند یک فرد به اتهام شعارنویسی علیه چرچیل بازداشت شده است.

پیش‌تر پس از حمله به مجسمه چرچیل و دیگر مجسمه‌هایی که یادآور نژادپرستی و برده‌داری اند، دولت انگلیس مجسمه وینستون چرچیل را در مرکز این شهر داخل محفظه فلزی قرار داد تا از حمله معترضان در امان باشد.

جنبش ضد نژادپرستی در انگلیس خواهان برچیدن مجسمه برده‌داران و طرفداران آنان و همچنین سیاستمداران نژادپرست از جمله چرچیل هستند.

این در حالی است که دولت انگلیس حمله به مجسمه چرچیل را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی شرم آور دانست.

حامیان چرچیل از او به عنوان قهرمان یاد می‌کنند فردی که تصویرش نیز بر روی اسکناس‌های پنج پوندی جدید نقش بسته است. پلیس نیرو‌های بیشتری را در اطراف مجسمه مستقر کرده است تا بار دیگر هدف قرار نگیرد.

گفتنی است از زمان به قتل رسیدن جرج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی در مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا در تاریخ ۲۵ مه به دست نیرو‌های پلیس، صد‌ها هزار نفر تظاهرات‌هایی را در سرتاسر انگلیس برگزار کرده و از مقامات کشورشان می‌خواهند تا به مقابله با نماد‌های تاریخی این کشور که نمایانگر تاریخ امپریالیستی و عدم مساوات نژادی است، بپردازد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋