🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

وضعیت نامطلوب آب های زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری

کارشناس حوزه آب استان چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت آب‌های زیرزمینی در این استان نامطلوب است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، سیدهاشم فاطمی کارشناس حوزه آب چهارمحال و بختیاری در نشست حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه با نمایندگان کشاورزان و دامداران گفت: هم اکنون وضعیت آب‌های زیرزمینی در این استان نامطلوب است.

او افزود:  آب خروجی از استان بیشتر از آب ورودی است و چشمه‌های بسیاری در چهارمحال و بختیاری در حال خشک شدن هستند.

فاطمی اضافه کرد: وضعیت آب‌های زیرزمینی در این استان رو به افول است به طوری که از ۱۰ دشت استان چهار مورد ممنوعه و ۶ مورد ممنوعه بحرانی  می باشد.

او تصریح کرد: بسیاری از صنایع نیز به علت عدم تأمین آب در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی نشد و از سرمایه گذاری ها که رونق تولید و اشتغال را به دنبال داشت، ممانعت شد.

نماینده کشاورز‌ان استان نیز گفت: از ابتدای سال جاری بیش از چهل نشست درخصوص مسئله آب در استان برگزار گردید که در تمامی جلسات به مسائل زیست محیطیپرداخته شده است.

او در خصوص احداث تونل بهشت‌آباد که از سال ۹۳ قرار بود که ۵۸۰ میلیون متر مکعب آب به سه استان کرمان، اصفهان و یزد منتقل گردید.

نماینده کشاورز‌ان استان ادامه داد: با تأمین آب استان های یزد و کرمان از رودخانه خرسان مقرر شد فقط اصفهان از چهارمحال و بختیاری با انتقال ۱۵۲ میلیون متر مکعب آب در قالب این طرح اجرا گردد.

نماینده کشاورزان استان اضافه کرد: بر اساس ثبت جهانی، سیزدهمین منطقه حفاظت شده یونسکو، ذخیره گاه زیست کره ایران با نام ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزکوه است که با اجرا شدن طرح تونل بهشت آباد این زیستگاه ارزش خود را از دست داده و از لیست یونسکو خارج می‌شود.

او در پایان گفت: تمام دشت های این استان با راه اندازی تونل بهشت آباد زهکش می‌شود اگر بهشت آباد حفر شود مشکلات زیادی گریبان استان ما را خواهد گرفت.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋